Aviseringar
Rensa alla

Dricka alkohol på språkresa om man reser med Sprakpunkten.se?!


Ämnesstartare

Jag ska åka på språkresa i Juli och har tänkt att åka med Sprakpunkten.se till St. Julians.
Självklart åker jag mest dit för att festa och träffa nytt folk men hur strängt är det egentligen med åldersgräns på krogar och att köpa alkohol i St. Julians och lyckas man kunna festa om man åker på språkresa med Sprakpunkten?
Snälla ge mig snabba svar måste veta![confused]


   
Citera

blir man inte hemskickad om de kommer på en?
eller var det med skolan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har ingen aning alls faktiskt. Måste ha mer information, lite surt att åka dit och ledarna är på hela tiden..


   
SvaraCitera

oliviaandersonn:

Jag har ingen aning alls faktiskt. Måste ha mer information, lite surt att åka dit och ledarna är på hela tiden..

fast har haft flera vänner som varit på liknande språkresor (visserligen för massa år sedan) och festat där och kommit undan med det. Så bara ni gör det på ett smidigt sätt borde det väl gå. Men kommer de på en får ni väl räkna med utskällning och hemringning till föräldrar.

Hur gamla är ni? Och varför ens åka på språkresa om det inte finns något intresse alls för språk?


   
SvaraCitera

" Alkohol och droger är strängt förbjudet på våra ungdomskurser och vi vet att våra skolor lever upp till det till skillnad från vad vi hör om en del av våra konkurrenter. Vi har aldrig sedan vår start 1982 haft problem med att deltagare på ungdomskurser har varit berusade!"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blir 16 till hösten och har ett stort intresse av engelska men vill också åka till ett ställe där jag kan festa också:)


   
SvaraCitera

oliviaandersonn:

Blir 16 till hösten och har ett stort intresse av engelska men vill också åka till ett ställe där jag kan festa också:)

tror nog att ni kan ha kul där utan alkohol, men ni gör som ni vill, såklart.
Kan även tänka mig att hemskickning är ett alternativ om ni blir påkomna, med tanke på texten de skrivit på sin hemsida som jag kopierade ovan.


   
SvaraCitera

Snorungar och deras språkresor...


   
SvaraCitera

passaro:

Snorungar och deras språkresor...

har du varit på någon när du var småttis? Känns som alla har varit utom jag.


   
SvaraCitera

Fingerprints:

har du varit på någon när du var småttis? Känns som alla har varit utom jag.

Icke.

Betala överpris för att supa i något land och att lära sig någon fras lol.


   
SvaraCitera

passaro:

Betala överpris för att supa i något land och att lära sig någon fras lol.

No comprendoo!


   
SvaraCitera

oliviaandersonn:

Självklart åker jag mest dit för att festa

Fingerprints:

" Alkohol och droger är strängt förbjudet på våra ungdomskurser och vi vet att våra skolor lever upp till det till skillnad från vad vi hör om en del av våra konkurrenter. Vi har aldrig sedan vår start 1982 haft problem med att deltagare på ungdomskurser har varit berusade!"

HAHA! [badgrin]
Om jag var en sådan där fånig och ung internetnisse nu så hade jag skrivit:
FAIL!


   
SvaraCitera

Myksa:

HAHA! Om jag var en sådan där fånig och ung internetnisse nu så hade jag skrivit:FAIL!

Hahaha ja de måste verkligen lyckats dölja det bra


   
SvaraCitera

Språkpunkten då alltså, inte barnen


   
SvaraCitera

Fingerprints:

" Alkohol och droger är strängt förbjudet på våra ungdomskurser och vi vet att våra skolor lever upp till det till skillnad från vad vi hör om en del av våra konkurrenter. Vi har aldrig sedan vår start 1982 haft problem med att deltagare på ungdomskurser har varit berusade!"

Det låter med andra ord som lärarna själva håller på en del och ser mellan fingrarna. Det handlar ju trots allt inte om vad som faktiskt händer, utan vad som kommer fram. [censur]

Och det är säkert så måna om att kunna säga att det är strängt förbjudet och de aldrig haft problem på 30(!) år att de inte gör världens grej av det nu om någon skulle bli överförfriskad.

Om man sen sköter det skitdåligt så... ja, de kanske hittar på en officiell anledning till att personen skickas hem. Fast nu kommer väl sanningen fram i bloggar ändå. Slår vad om att det går att googla fram en blogg med någon som varit med om något sånt.

*googlar*


   
SvaraCitera