Aviseringar
Rensa alla

Dricka första gången


Ämnesstartare

På nyår ska jag på fest första gången , jag är 16. Kommer cirka 60-70 pers på festen och jag känner en del. Skulle bara vilja ha lite tips. Kommer själv ha med mig 2 cider och 2 xide samt 1 vodka flaska jag ska dela med 3-4 pers. Något jag ska tänka på? Tips? 😛 


   
Citera

Drick inte vodka skulle jag säga. Mycket större chans att något går fel då


   
SvaraCitera

men om du ska dricka vodka, så börja med det och spara cidern till senare.
avvakta mellan drinkarna, och tänk inte "vafan det här var ju inte så äckligt som alla sagt" o halsa halva flaskan. 


   
SvaraCitera

superpojken:
men om du ska dricka vodka, så börja med det och spara cidern till senare.
avvakta mellan drinkarna, och tänk inte "vafan det här var ju inte så äckligt som alla sagt" o halsa halva flaskan. 

och blanda ut med något, typ apelsinjuice


   
SvaraCitera

Jag tycker du inte ska dricka någon dryck som innehåller en större mängd alkohol.


   
SvaraCitera

Om du nu ska dricka, drick långsamt och känn efter ordentligt. Du vet inte var gränsen går och du vill verkligen inte bli för full. 


   
SvaraCitera
time
 time

Det låter som alldeles för mycket för första gången man ska dricka. 


   
SvaraCitera

Är inte Xide cider? Tardig


   
SvaraCitera

Jag hade väntat med vodkan lite.


   
SvaraCitera

SvenskWithAttitude:
Är inte Xide cider? Tardig

Trodde också det. Men tänkte efter och insåg att det snarare är nån alkoläsk 


   
SvaraCitera

drick inte vodkaaaa

du vill inte inleda året med att ligga och käckla grillchips i en snödriva + ingen vill pussas om man luktar kräks


   
SvaraCitera
Berit

terrormat:
drick inte vodkaaaa

du vill inte inleda året med att ligga och käckla grillchips i en snödriva + ingen vill pussas om man luktar kräks

o då får man ingen nyårskyss!!!1


   
SvaraCitera

Berit:

o då får man ingen nyårskyss!!!1

mm exakt 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha tack för svar! Jag vet inte riktigt, ska nog inte dricka så mycket vodka. Eller så skippar jag de.  Vill inte bli för full.  Vet inte riktigt vad jag ska dricka. Tips annars bortsätt från de jag tänkte dricka? 


   
SvaraCitera

ät ordentligt innan, drick mycket vatten, se till att du har någon som ser till att du kommer hem när kvällen är slut


   
SvaraCitera