Aviseringar
Rensa alla

dricka första gången?


Om du dricker dem på tom mage kommer du absolut att känna dig lite berusad, speciellt om din kropp är liten. En halv liter folköl på tom mage kan ge samma effekt som en halv liter starköl tillsammans med mat.
Jag tycker hur som helst att ingen borde dricka förrän i vuxen ålder, av många anledningar. Sen är alkohol både överskattat och underskattat (respektlöst och vårdslöst använt på många håll).
Sporadiskt lättdrickande är väl det enda som är helt ok enligt mig.


   
SvaraCitera

vad bestämd du verkar vara[smile]


   
SvaraCitera

2st 4.0? Ska man dricka då ska man fan dricka sig ordentligt, så ni vet hur det är att vara riktigt full. Dagens ungdomar.. [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

johannnaaa94:

hade till valborg tänkt dricka för första gången

är kanske inte den bästa kvällen att dricka för första gången på.
det är en kväll då misshandel och våldtäckter inte är helt ovanligt[wink]


   
SvaraCitera

Du FÅR INTE ENS dricka alkohol, lilla skitunge.


   
SvaraCitera

johannnaaa94:

så jag undrar om jag kan dricka 2st 4,0or och prata med mina föräldrar utan att dom märker nått? eller kommer jag bli mkt berusad eftersom de är första gången?

Tycker du ska dricka mer annars kommer du inte känna något.. Drick 3-4 st istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haha xD 2st 4or xD

Blir du full på det så är du duktig [party]
Går väl att känna lite efter 8 kanske om man anstränger sig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

johannnaaa94:

de är mitt val och jag har bestämt mej

man tror man vet, men såhär i efterhand ångrar jag att jag inte väntade längre än vad jag gjorde. tänk efter igen!


   
SvaraCitera

alkohol är skit


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag drack första gången för 6 månadersen xD det gick fint. de var då sprit 50% det första jag drack.. jag pallar inte öl eller cider. 😛 Men iallafall. Andra gången jag söp blev det för mkt å sen dess har jag inte kunnat dricka.. det är 5 månader sen.. Å nu har jag bestämt mig för att bli nykterist 🙂 Alkohol är fan bara skit å kostar pengar . :/ Man kan ha mycket roligare utan alkohol. man kan till exempel gå på fest med sina vännerr å garva åt dom som är fulla xD


   
SvaraCitera

PrickiigStrumpa:

nu har jag bestämt mig för att bli nykterist

duktigt. jag har inget emot alkohol eller andra droger, men tycker inte om "helgdrickandet". droger/alkohol tar man vid speciella tillfällen. [no-no]

johannnaaa94:

så jag undrar om jag kan dricka 2st 4,0or och prata med mina föräldrar utan att dom märker nått? eller kommer jag bli mkt berusad eftersom de är första gången?

beror på vilken kroppsbyggnad du har, din metabolism, ditt psyke och hur länge du väntar innan du snackar med dina föräldrar. [zzz]


   
SvaraCitera

Det där kommer du inte känna något av ju.. Herregud.

Jag ska liksom dricka en vin, dela på en skumpa med en kompis, fem cider och en 350 ml vodka på valborg. Och jag räknar med att bli lite berusad bara. Jag är inte fet heller. Fast jag ska ha allt under hela dag, och kvällen.

Men hursomhelst, det där lär du inte känna någonting av.


   
SvaraCitera

nessah:

Men hursomhelst, det där lär du inte känna någonting av.

Beror ju precis på hur hennes kropp/psyke ser ut. Jag har bekanta som blir berusade på en 3,5.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När jag började blev jag typ lullig på tre 4.0, men jag vlev inte direkt full, så du kan nog verkligen din alkoholförtäring för dina föräldrar.


   
SvaraCitera

ahaDRUGS:

du kommer aldrig kunna dölja det, två 4,0:or???? sjukt mycket, no wai säger jag bara

Oj vilken tuffing[wink]


   
SvaraCitera