Aviseringar
Rensa alla

Dricka med en kompis


Ämnesstartare

Jag ska dricka med en kompis till helgen och hon har spytt varje gång vi har druckit tillsammans, även om hon har ätit bra innan.  

Både hon och jag är ungefär 170, jag väger typ 45-50kg och hon väger runt 70-75. Så jag tycker det är väldigt konstigt att hon spyr och inte jag när jag dricker mer än dubbelt så mycket som henne.

Så jag undrar om någon har nåt tips på hur hon ska göra för att inte spy så lätt. 

Anledningen att jag frågar är för det är väldigt jobbigt när kvällen slutar med att hon ligger och spyr i min toa.

(och jävligt äckligt också)


   
Citera

hon får dricka ännu mindre


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mahalageasca:
hon får dricka ännu mindre

Hon brukar dricka 3st 7% cider, går knappt att dricka mindre. Och sen ska hon ju bli full också, annars är det knappt nån anledning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mahalageasca:
hon får dricka ännu mindre

Sen kommer hon antagligen inte lyssna om man säger att hon inte ska dricka mer


   
SvaraCitera

harfaningenjävlaaning: Hon brukar dricka 3st 7% cider, går knappt att dricka mindre. Och sen ska hon ju bli full också, annars är det knappt nån anledning.

börjar hon spy innan hon blir full?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mahalageasca:

börjar hon spy innan hon blir full?

Nää, hon spyr direkt när hon blir full typ, och sen ramlar hon typ ut från toan när hon gick nästan normalt in dit


   
SvaraCitera

varför ska hon hälla sig i något hon uppenbarligen inte tål?Skeptisk


   
SvaraCitera

harfaningenjävlaaning: Nää, hon spyr direkt när hon blir full typ, och sen ramlar hon typ ut från toan när hon gick nästan normalt in dit

låter inte som att hon ska dricka 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

koalan:
varför ska hon hälla sig i något hon uppenbarligen inte tål?Skeptisk

Undrar jag med ibland men jag har lovat henne att dricka med henne i helgenFörvirrad så jag tänkte att någon kanske visste nåt sätt så hon inte spyr så lätt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mahalageasca:

låter inte som att hon ska dricka 🙁

tror inte heller hon ska det, men hon gör det ändå, och jag lova henne i helgeb


   
SvaraCitera

harfaningenjävlaaning:

Undrar jag med ibland men jag har lovat henne att dricka med henne i helgenFörvirrad så jag tänkte att någon kanske visste nåt sätt så hon inte spyr så lätt

säg till henne att hon inte kan hantera det och att du har ångrat dig. ni kan ju umgås utan att dricka. ska ni på fest så finns det ju alkoholfria alternativ (läsk, öl, bubbel osv) 


   
SvaraCitera

harfaningenjävlaaning: tror inte heller hon ska det, men hon gör det ändå, och jag lova henne i helgeb

se till så hon dricker myyycket långsamt..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mahalageasca:

se till så hon dricker myyycket långsamt..

Ska försöka med det, hon borde lyssna på det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

koalan:

säg till henne att hon inte kan hantera det och att du har ångrat dig. ni kan ju umgås utan att dricka. ska ni på fest så finns det ju alkoholfria alternativ (läsk, öl, bubbel osv) 

Vi ska va hemma hos mig, hon hade dricka som hon skulle ha till helgen så jag sa till henne att vi kunde va hos mig för jag vill inte att hon är ute på stan pga polisen osv. Så hon har redan bestämt sig för att dricka sin alkohol.


   
SvaraCitera

harfaningenjävlaaning:

Vi ska va hemma hos mig, hon hade dricka som hon skulle ha till helgen så jag sa till henne att vi kunde va hos mig för jag vill inte att hon är ute på stan pga polisen osv. Så hon har redan bestämt sig för att dricka sin alkohol.

tycker iaf att du ska ta upp det med henne. hon lär ju liksom märka själv att det är något som inte stämmer när hon dricker, tycker en. 


   
SvaraCitera