Aviseringar
Rensa alla

dricka på datorn


Ämnesstartare

hejsan, råkade för typ en halvtimme sedan spilla dricka över min säng, lite for på datorn. tog snabbt upp den och torkade bort allt/öppnade batteriet och såg till att inget hade kommit in dit. allt funkar som det ska men jag undrar om datorn kommer sluta funka senare eller om det inte har hänt något? det här är inte min datorn utan en skoldator jag just har lämnat in och fått tillbaka.


   
Citera
Ämnesetiketter

de e kört


   
SvaraCitera

Går inte att besvara för oss. Men det är nog lugnt, sluta oroa dig finns ändå inget du kan göra åt det.


   
SvaraCitera

Skruva isär den och blås jättemycket!! [smile]


   
SvaraCitera
Vippen

Om det inte har hänt något än så är det antagligen ingen fara. Men om du är osäker så kan du plocka ut batteri o.s.v. igen och ta en hårtork och blåsa i springor/tangentbord/batterifack.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vippen:

Om det inte har hänt något än så är det antagligen ingen fara. Men om du är osäker så kan du plocka ut batteri o.s.v. igen och ta en hårtork och blåsa i springor/tangentbord/batterifack.

bra idé! ska jag nog göra.


   
SvaraCitera
Vippen

matilda12345:

bra idé! ska jag nog göra.

[smile]


   
SvaraCitera

jag spillde vin på min bärbara för någon månad sen och den klarade sig genom att jag stängde av den, tog ut batteriet, hade den upp och ner (spillde på tangentbordet) och hade den avstängd några dagar.

Om jag var du skulle jag stänga av den tills den är hundra procent torr. Det är bara när den är blöt/fuktig som den gör som mest skada.


   
SvaraCitera

tappade mjölk i min dator en gång
sen fungerade inte högerklicken på musplattan


   
SvaraCitera