Aviseringar
Rensa alla

dricka sprit varje dag farligt?


Kudhos

IIGonnaKillYou99:
asså är vodka gott? det finns ju olika smaker på vodka?  vilka andra spriter är gott?   finns de någon  wiskey som är god typ smaka gott typ?? o har mycket alcoholhalt??

Du är inte mogen att handskas med alkohol om ställer dessa frågor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Antar att du är född 1999 och är 17 år gammal. Klart som fan att det är ohälsosamt att dricka starksprit varje dag oavsett om det är vodka eller whiskey. Ta en öl istället... OBS EN öl... inte ett helt flak. Blink


   
SvaraCitera

Håller med ovan angående en bira. Knäppa en bärs i solen på en uteservering är nog den bästa after worken du kan ha. Får gärna vara varje dag, även ett par öl, bara du inte dricker ensam eller hemma. 


   
SvaraCitera
reben

nej det kan man inte. 
läs om levern.


   
SvaraCitera
Haien

Kudhos:

Du är inte mogen att handskas med alkohol om ställer dessa frågor.

Har länge tänkt precis samma... Till och med jag som är 14 år har mycket bättre koll på ALLT han frågar om.


   
SvaraCitera

IIGonnaKillYou99: jag vill ju bli full så mycket som möjligt

Problemet med alkohol är att det krävs större och större mängd för att man ska bli lika berusad. Konsumtionen stegras hela tiden, det är varken bra för levern, eller ditt liv i övrigt. Varför vill du bli full så ofta?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snacka.org:

Problemet med alkohol är att det krävs större och större mängd för att man ska bli lika berusad. Konsumtionen stegras hela tiden, det är varken bra för levern, eller ditt liv i övrigt. Varför vill du bli full så ofta?

för att de är naajs man gör dumma grejer o det händer  mycket om man är nervös så kan man ba ta en klunk sprit


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

politisk realist:
Antar att du är född 1999 och är 17 år gammal. Klart som fan att det är ohälsosamt att dricka starksprit varje dag oavsett om det är vodka eller whiskey. Ta en öl istället... OBS EN öl... inte ett helt flak. Blink

aa jag är 17 årde är normalt att man gillar alcohol i denna ålder är 18 nästa år


   
SvaraCitera

IIGonnaKillYou99: för att de är naajs man gör dumma grejer o det händer  mycket om man är nervös så kan man ba ta en klunk sprit

Det går att lära sig att hantera nervositet med hjälp av mental träning, och blir du mer trygg i dig själv kan du också lättare släppa loss utan alkohol. Med alkoholen blir det en klunk idag, men två om ett tag för samma effekt, 10 klunkar om nått år... Till slut riskerar du att bli alkoholist. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men om jag vill dricka öl då vill jag ha stark öl som man blir full på 


   
SvaraCitera

IIGonnaKillYou99:
men om jag vill dricka öl då vill jag ha stark öl som man blir full på 

Varför vill du bli full? Och vad är du nervös över? Varför vill du göra dumma saker?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marsbrud:

Varför vill du bli full? Och vad är du nervös över? Varför vill du göra dumma saker?

asså man är ba så himla sköön när man är full det är naajs  men smakar alla öl olika smakar dem typ vaten o humle o blää?


   
SvaraCitera

IIGonnaKillYou99:

asså man är ba så himla sköön när man är full det är naajs  men smakar alla öl olika smakar dem typ vaten o humle o blää?

Vet inte har aldrig druckit, men aa . Finns ju olika märken att köpa , sorter osv. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men ni som jar druckit vilken starköl är godast?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är ölen arboga 10.2% god?


   
SvaraCitera