Aviseringar
Rensa alla

Dricker ni?


idaaaas: Okej, nä det är just det! Vill inte heller bli påverkad och inte minnas vad jag gjorde kvällen innan.. Inget som lockar precis!

Nej, och sen vill man ju slippa pinsamheter också. Och inte vara sådär äckligt odräglig, pga druckit för mycket.


   
SvaraCitera

var 14 första gången jag var full. dricker inte alls numera, mår alldeles för dåligt när jag gör det så tycker det är ovärt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjohej:

Nej, och sen vill man ju slippa pinsamheter också. Och inte vara sådär äckligt odräglig, pga druckit för mycket.

Precis!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

terrormat:
var 14 första gången jag var full. dricker inte alls numera, mår alldeles för dåligt när jag gör det

Har fått väldigt många kommentarer om att folk mår dåligt av det. Alla vet ju att man gör det men jag själv trodde faktiskt inte att så många skulle tycka och skriva så. Känner mig inte lika lonely med drickandet längre, haha! Tack för svar!


   
SvaraCitera

Dricker rätt sällan och har aldrig varit riktigt full. Men är ej nykterist.


   
SvaraCitera
höna

Jag började när jag var 17, hanterade alkohol otroligt dåligt i början fyfan vad jag får ångest av det. Nu hanterar jag den betydligt bättre, men det händer att jag hanterar det dåligt nuförtiden också. Jag skulle egentligen vilja sluta festdricka och bara ta ett glas vin till maten, nån öl då och då. För jag gillar inte ens att festa, ja gör det bara för att umgås. 


   
SvaraCitera
b1son

på rebens student


   
SvaraCitera
reben

sexton


   
SvaraCitera

Första gången jag blev riktig jävla packad va jag 17. Utomlands


   
SvaraCitera

15 år var jag, min kompis student. 


   
SvaraCitera

idaaaas: men är jag "normal" som knappt inte ha rört en öl eller ett glas vin?

Alla är vi "normala" på vårt eget vis. Man måste inte vara som "alla" andra.
Jag har själv aldrig någonsin druckit alkohol (jag är 20+). Har varken haft ett sug efter det eller känt att jag behöver det för att umgås med mina vänner, vare sig de dricker eller inte.


   
SvaraCitera

Alla verkar visst dricka alkohol vem man än snackar med.. men jaja själv dricker ja inte en droppe, Ja är ordentlig, skötsam... Inte en droppe!


   
SvaraCitera

jag var nog 12 - 13 år då jag drack första ölen tror jag.

blev dock full första ggn när jag var 16 tror jag :p


   
SvaraCitera

idaaaas:
Hatar att skriva så här.. låter så töntigt.. men är jag "normal" som knappt inte ha rört en öl eller ett glas vin? Har ofta sådana här snack med tjejkompisarna. Intressant att veta vad andra tycker.. :/

klart du är. bara bra att du väntar!


   
SvaraCitera

14 eller kanske 16. 


   
SvaraCitera