Aviseringar
Rensa alla

Drink med vodka


lollo94:

men i piggelin har man midori i drinken med. (likör)

Nej. Piggelin=

Image
+
Image
+
Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Nej. Piggelin=

okey. men det finns iaf en drink som heter piggelin som man har vidka, midori och fruktsoda i. men det var ju såklart roligare å ha en piggelin i. haha 😀


   
SvaraCitera

lollo94:

okey. men det finns iaf en drink som heter piggelin som man har vidka, midori och fruktsoda i. men det var ju såklart roligare å ha en piggelin i. haha 😀

Ensamvargen:

Nej. Piggelin=

Lollo har rätt.
http://www.lyckasmedmat.nu/drinkrecept.asp?drinknr=91


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Lollo har rätt.

Woho! 😀 haha


   
SvaraCitera

Vodka + Kaluha + Mjölk = Winwin.

Annars ska jag göra hemmagjort vaniljextrakt av lite specialbeställda vaniljstänger och en vodkaflaska snart.


   
SvaraCitera

Gentlemen:

Vodka + Kaluha + Mjölk = Winwin.

Gott som fan, men TS hade ingen kahlúa.


   
SvaraCitera

Stringburka:

Gott som fan, men TS hade ingen kahlúa.

Personen får springa och inhandla det i sådana fall. Vodka suger som sprit.


   
SvaraCitera

Gentlemen:

Vodka suger som sprit.

/agree. Eller ja, om det är god vodka så funkar det ju bra, men inte njutbart precis.

@TS: Eller så kan du stoppa några fishermans friend i och låta stå i frysen några dar, så smakar det fishermans friend. Jag gillart iaf, men då ska det ju drickas rent.


   
SvaraCitera

Stringburka:

/agree. Eller ja, om det är god vodka så funkar det ju bra, men inte njutbart precis.

Som blannevann så fungerar det, inte mer, och i matlagning kan det fungera men det är också allt. Ska det drickas rent så faller det i njutbarhet ganska ordentligt efter whisky och ska man blanda något så tycker jag rom eller gin är roligare.


   
SvaraCitera

Gentlemen:

Ska det drickas rent så faller det i njutbarhet ganska ordentligt efter whisky och ska man blanda något så tycker jag rom eller gin är roligare.

Håller med, förutom att jag inte gillar whisky. Då föredrar jag en mörk rom.


   
SvaraCitera

Stringburka:

förutom att jag inte gillar whisky.

Jävla heterogay.


   
SvaraCitera

Gentlemen:

Jävla heterogay.

[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brukar dricka vodka med 7up, det blir faktiskt riktigt gott om man fixar det rätt.
Ett råd är ju iaf att inte blanda med någonting du dricker ofta annars, känner en kompis som inte alls klarar av cola längre då hon får "vodka"vibbar av det och spyr, en annan är vodkaärrad när det gäller Fanta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag tycker att de är gott med lite lime i eller typ gurka[crazy] de tar bort vodka smaken.
häll i lite olika saker. inte så gott med bara läsk och vodka.


   
SvaraCitera

Stringburka:

Lollo har rätt.

Ja. [blush] Men om man inte har annat än vodka får man fuska lite. [blush]


   
SvaraCitera