Aviseringar
Rensa alla

Drömmar


Ämnesstartare

Hejsan!

Jag har börjat drömma om att jag kysser mitt ex. Jag vill inte det i verkligheten, men varför gör jag då det i drömmen?
Men det värsta är att när jag vaknar blir jag alltid så ledsen, eftersom det känns som om jag varit otrogen. Altså, jag blir riktigt deprimerad när jag vaknar. Jag känner mig så dum för att jag ens tänkt på honom.

Hur skall jag göra för att han ska försvinna ur mina drömmar? Jag tänker ju inte ens på honom annars. Jag blir så upprörd.


   
Citera

GulOchFulRimmar:

Jag har börjat drömma om att jag kysser mitt ex. Jag vill inte det i verkligheten, men varför gör jag då det i drömmen?

För att drömmar suger och existerar för att förvirra dig (samt bearbeta information)
Drömmar behöver inte vara sanna, men som du märkt kan de ändå få dig att ifrågasätta saker du är helt säker på.

Sedan är verklighet och fantasi separata saker.


   
SvaraCitera

GulOchFulRimmar:

Jag känner mig så dum för att jag ens tänkt på honom.

GulOchFulRimmar:

Jag tänker ju inte ens på honom annars

GulOchFulRimmar:

Jag blir så upprörd.

GulOchFulRimmar:

Altså, jag blir riktigt deprimerad när jag vaknar

Där, drömmar gillar att jävlas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knak och brak:

Där, drömmar gillar att jävlas

Jag vill jävlas tillbaka!


   
SvaraCitera

Jag brukar drömma att har sex och sedan gifter mig med min kompis, vill jag inte direkt annars [sad]


   
SvaraCitera

Jag drömde att jag hade trekant med två manliga umare, det är fan värre [cry]


   
SvaraCitera

GulOchFulRimmar:

Jag vill jävlas tillbaka!

Du kanske satt upp någon regel att du inte får tänka på honom, så han hamnar i bearbetningsapparaten ändå - och tar sig fram i form av drömmar?

/Oj


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det finns flera teorier till varför man drömmer, t.ex. att man "raderar" gammal, onödig information eller att man bearbetar det man varit med om när man varit vaken.

Du får tänka på att de är drömmar, och inget mer. Du kanske drömmer att du har sex med en av dina kompisar, till exempel, men det är bara ett sätt för hjärnan att arbeta.

Det vi drömmer har troligvis inte så mycket med hur vi tänker när det gäller rätt och fel etc. i vaket tillstånd, så om jag var du skulle jag inte må dåligt över det. Låt drömmarna ha sin gång.


   
SvaraCitera

ohh


   
SvaraCitera

Jag tror att varje dröm har ett budskap. Dock har jag svårt att förstå vad de är i just det här fallet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ni har ju faktiskt varit tillsammans! Din hjärna minns honom.


   
SvaraCitera

Jag drömde att jag hade sex med en UMare
Jag som skulle leva i celibat.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera