Aviseringar
Rensa alla

Drömmen eller kärleken?


Ämnesstartare

Hej…Det skär lite i hjärtat att skriva, men jag måste verkligen fråga någon! Jag ska försöka fatta mig kort, men det kommer inte att gå… Jag vet inte vem jag ska vända mig till så jag frågar er! Snälla svara!

Jag fick ett brev idag om att jag har kommit in på min ansökan om att plugga utomlands i ett år!! Jag är såklart jätte glad eftersom det är min dröm. Men dock så mår jag också väldigt dåligt, vara borta ett år liksom?! Jag vet att jag kommer klara det, men saken är den…Jag har en pojkvän, som jag älskar väldigt väldigt mycket! Frågan är då vad jag ska välja, ska jag välja att åka eller att vara med min pojkvän? Skulle gärna vilja diskutera med någon om det och byta lite tankar. 

Och tänkte också tillägga att jag har pratat med honom innan om att jag varit intresserad av att åka men har sagt att jag inte kommer det för kommer inte att klara av att lämna honom…men nu har jag ändrat mig, inte för att jag älskar honom mindre, bara att detta är en stor möjlighet för mig att plugga utomlands! 
Ska jag följa min dröm eller kärleken? 
 
SNÄLLA HJÄLP! 


   
Citera

Hej.

Jag tycker du borde åka. Det är en dröm och en möjlighet för dig.
Ni kan alltid prata med varandra så mycket ni vill.

Det är alltid lätt att säga att man inte skulle vilja åka. Du kommer sakna han det är omöjligt att inte sakna dem som står en nära. Han kommer fatta att det är en stor grej för dig att du blivit antagen och att du får åka utomlands och plugga. 
Prata med han och förklara. 
Du kan alltid åka hem över lov som finn och han kan åka till dig. 

Jag tror att du kommer ångra att du inte åkt om det är en så stor dröm för dig dom jag får känslan av när jag läser vad du skrivit 


   
SvaraCitera

Åk iväg och skypea/chatta mycket med varandra.  Håller det inte av att du är borta lite så hade det inte hållt annars heller. Begränsa inte dig pga 1 person


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack  Sansan93 för ditt svar. Jag vet dock inte hur jag ska kunna förklara för honom att jag kommer åka. Det kommer krossa hans hjärta och jag tror inte vårt förhållande kommer att klara av detta uppehåll om jag åker.

Sen så är det också så att jag måste bestämma mig inom en månad om jag ska åke eller inte men åker först nästa år, det betyder att om jag bestämmer mig för att åka så måste både han och jag ha det i tankarna i mer än ett halvår och det kommer ta så mycket på krafterna. Att man vet att man kommer lämna varandra, att man bara går och väntar liksom? :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kakakaka:
Åk iväg och skypea/chatta mycket med varandra.  Håller det inte av att du är borta lite så hade det inte hållt annars heller. Begränsa inte dig pga 1 person

Det va bra sagt! Tycker också att man inte ska begränsa sig till en person, men om man verkligen tror att denna personen är den rätta för mig. Då borde vi väll klara av detta?


   
SvaraCitera

queen_A:

Det va bra sagt! Tycker också att man inte ska begränsa sig till en person, men om man verkligen tror att denna personen är den rätta för mig. Då borde vi väll klara av detta?

Hur gammal är du? Det är sällan ngn man träffar som ung är den rätta hehe.. vet inte. Jag hade iaf åkt ivög!


   
SvaraCitera

Övertala honom om att flytta med!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kakakaka:

Hur gammal är du? Det är sällan ngn man träffar som ung är den rätta hehe.. vet inte. Jag hade iaf åkt ivög!

Han är 18 och jag är 17, jag vet vi är unga men jag älskar honom 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Övertala honom om att flytta med!

Det hade inte gått då jag ska bo hos en annan familj 


   
SvaraCitera

Vilket land är det du funderar på att plugga i? Hur gammal är du? Om vibbarna är lika starka från bådas sidor... är det helt uteslutet att han följer med? Detta förutsätter naturligtvis att han har möjlighet att lämna sitt liv i Sverige. Hur gammal är han? Pluggar han eller jobbar han eller är han arbetslös? I så fall är det väl snarare en spännande upplevelse för honom att flytta utomlands ett år förutsatt att det är inom EU du ska plugga.


   
SvaraCitera
Kudhos

Dröm först. Distans är svårt men inte alls omöjligt. Det är ett år dessutom, om man är väl planerad och har en öppen och klar kommunikation med sin partner så kommer det gå bra. Han kanske inte kommer tycka om det först, men när han inser hur viktigt det är för dig(din dröm) så kommer det nog kännas lättare. 

Lycka till med studierna!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pink Purple Babe:
Vilket land är det du funderar på att plugga i? Hur gammal är du? Om vibbarna är lika starka från bådas sidor... är det helt uteslutet att han följer med? Detta förutsätter naturligtvis att han har möjlighet att lämna sitt liv i Sverige. Hur gammal är han? Pluggar han eller jobbar han eller är han arbetslös? I så fall är det väl snarare en spännande upplevelse för honom att flytta utomlands ett år förutsatt att det är inom EU du ska plugga.

Vi snackar liksom om att jag åker till usa, bor i värdefamilj och går i skolan :/ jag är 17 år. och det är helt omöjligt att han följer med, både pengar mesigt och att vi inte liksom kan bo tillsammans. Han är 18, han hade kunnat om det gick att lämna sverige det vet jag. Han pluggar, och jag är hans drivrotin (eller vad det kallas) till att han fortsätter skolan. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:
Dröm först. Distans är svårt men inte alls omöjligt. Det är ett år dessutom, om man är väl planerad och har en öppen och klar kommunikation med sin partner så kommer det gå bra. Han kanske inte kommer tycka om det först, men när han inser hur viktigt det är för dig(din dröm) så kommer det nog kännas lättare. 

Lycka till med studierna!

Jag vet att jag kan lita på honom och att han kommer hålla sig till mig under det året. Men att det svåra ligger i att han antagligen kommer ge upp skolan igen, och bara tänka på mig hela tiden, vara orolig för mig osv. 

Men jag hoppas att vi löser det och att jag kan följa min dröm. 


   
SvaraCitera

queen_A:

Det hade inte gått då jag ska bo hos en annan familj 

varför inte? 


   
SvaraCitera
Kudhos

queen_A:

Jag vet att jag kan lita på honom och att han kommer hålla sig till mig under det året. Men att det svåra ligger i att han antagligen kommer ge upp skolan igen, och bara tänka på mig hela tiden, vara orolig för mig osv. 

Då behöver han ditt stöd men du kan inte ha en partner som säger att om du åker så kommer han nog ge upp sitt egna liv. Han kan ju inte klänga på dig och göra dig ansvarig för det som är hans ansvar... 

Prata med honom om det ifall han har den inställningen. Det är sjukt osund inställning för en relation. 


   
SvaraCitera