Aviseringar
Rensa alla

Drömmen eller kärleken?


queen_A: Vi snackar liksom om att jag åker till usa, bor i värdefamilj och går i skolan :/ jag är 17 år. och det är helt omöjligt att han följer med,

Är det USA det gäller KAN han INTE följa med och jobba där på grund av USAs lagar.

queen_A: både pengar mesigt och att vi inte liksom kan bo tillsammans.

Rent juridiskt kan han följa med men jobba där... NO NO NO!

queen_A: Han är 18, han hade kunnat om det gick att lämna sverige det vet jag.

Självfallet får ni båda resa vart ni vill. Han är ju dessutom myndig.

queen_A: Han pluggar, och jag är hans drivrotin (eller vad det kallas) till att han fortsätter skolan.

Han har inte liksom du någon vilja att plugga i USA ett år?

Min spontana kommentar - ÅK!

Vart i USA har du planer på att plugga/bo? Det finns ju trevliga och roliga stater och det finns otroligt tråkiga stater som man ångrar att man över huvud taget har rest till.


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

kakakaka:
Åk iväg och skypea/chatta mycket med varandra.  Håller det inte av att du är borta lite så hade det inte hållt annars heller. Begränsa inte dig pga 1 person

+1 

hade tänkt skriva ett nästan identiskt inlägg. Men du lyckas vara mer koncis än mig Rodnar


   
SvaraCitera
Exner

queen_A: dröm

!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

varför inte? 

För har betalt att bo med dom så finns inte på kartan att han också kan göra det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:

Då behöver han ditt stöd men du kan inte ha en partner som säger att om du åker så kommer han nog ge upp sitt egna liv. Han kan ju inte klänga på dig och göra dig ansvarig för det som är hans ansvar... 

Prata med honom om det ifall han har den inställningen. Det är sjukt osund inställning för en relation. 

Det är kanske där problemet egentligen ligger, att jag tar för mycket ansvar över honom 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pink Purple Babe:

Är det USA det gäller KAN han INTE följa med och jobba där på grund av USAs lagar.

Rent juridiskt kan han följa med men jobba där... NO NO NO!

Självfallet får ni båda resa vart ni vill. Han är ju dessutom myndig.

Han har inte liksom du någon vilja att plugga i USA ett år?

Min spontana kommentar - ÅK!

Vart i USA har du planer på att plugga/bo? Det finns ju trevliga och roliga stater och det finns otroligt tråkiga stater som man ångrar att man över huvud taget har rest till.

Det är väldigt dyrt så han kan inte åka han också. Men jag har önskat att få åka till California och plugga 🙂 sen får man se vart man hamnar


   
SvaraCitera
Kudhos

queen_A:

Det är kanske där problemet egentligen ligger, att jag tar för mycket ansvar över honom 

Du är bara en person, ung dessutom, det är förmycket av någon att begära av dig att hålla ansvar för din partners motivation. Prata med honom om det. 


   
SvaraCitera

queen_A: Det är väldigt dyrt så han kan inte åka han också. Men jag har önskat att få åka till California och plugga 🙂 sen får man se vart man hamnar

Säkra kort i USA är Boston, Massachusetts. New York City inkl New Jersey. Washington, D.C., Florida och Kalifornien. Sydstaterna samt Chicago är också helt ok. 

Jag bodde från och till i USA som barn och tonåring eftersom mamma och pappa jobbade i USA.

Eftersom du bara är 17 år så har du inget körkort och det gör livet lite knepigt eftersom hela landet bygger på bil och biltransporter. Det innebär att din värdfamilj måste skjutsa dig vart du än ska förutsatt att du inte bor mitt i centrala delarna i någon av de större städerna. Att cykla  och åka och handla är inget jag rekommenderar förutsatt att du inte hamnar i ett område bara med vita.

Lycka till!

Btw, en flygbiljett Köpenhamn > NYC går bara på lite drygt 3.000 kronor. Blink


   
SvaraCitera

queen_A:

För har betalt att bo med dom så finns inte på kartan att han också kan göra det

den inställningen visar ju på att du kanske inte känner lika mkt för honom längre, så då ser jag ej ditt problem riktigt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:

Du är bara en person, ung dessutom, det är förmycket av någon att begära av dig att hålla ansvar för din partners motivation. Prata med honom om det. 

Kunde inte sagt det bättre själv, tack! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pink Purple Babe:
Säkra kort i USA är Boston, Massachusetts. New York City inkl New Jersey. Washington, D.C., Florida och Kalifornien. Sydstaterna samt Chicago är också helt ok. 

Jag bodde från och till i USA som barn och tonåring eftersom mamma och pappa jobbade i USA.

Eftersom du bara är 17 år så har du inget körkort och det gör livet lite knepigt eftersom hela landet bygger på bil och biltransporter. Det innebär att din värdfamilj måste skjutsa dig vart du än ska förutsatt att du inte bor mitt i centrala delarna i någon av de större städerna. Att cykla  och åka och handla är inget jag rekommenderar förutsatt att du inte hamnar i ett område bara med vita.

Lycka till!

Btw, en flygbiljett Köpenhamn > NYC går bara på lite drygt 3.000 kronor. Blink

Jaha så kul att du också varit i USA och kan tipsa! Tack så jätte mycket! 🙂 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

den inställningen visar ju på att du kanske inte känner lika mkt för honom längre, så då ser jag ej ditt problem riktigt. 

Jo asså jag känner verkligen jätte starka känslor för honom, men eftersom jag åker med en organisation så är det inprinsip omöjligt för honom att följa med. 


   
SvaraCitera

queen_A:

Jo asså jag känner verkligen jätte starka känslor för honom, men eftersom jag åker med en organisation så är det inprinsip omöjligt för honom att följa med. 

gör slut, han hittar säkert ngn bättre 


   
SvaraCitera

åk! 

ifall du inte åker och sedan gör slut så kommer du nu inte få det här erbjudandet igen
om du åker och en realtion på avstånd inte fungerar kan ni ju försöka igen när du är i sverige igen

jag tycker att man ska sätta sig själv i första rummet när man får en sån här chans att följa sin dröm


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

gör slut, han hittar säkert ngn bättre 

hahah någon bättre, tack för den...


   
SvaraCitera