Aviseringar
Rensa alla

Drömmer om en tjej...


Ämnesstartare

Hejsan, jag träffade en tjej häromdagen på ett uteställe. Jag har kännt henne sen barnben, men inte haft någon större kontakt med henne på 8 år? Har sett glimtar av henne och ja dagdrömt om henne lite ibland, eftersom hon är helt fantastisk...

Vi började snacka på utestället som om vi alltid haft kontakt, hon ler när jag pratar med henne, och bemöter mig som hon gillar mig, dessvärre är jag helt socialt inkompetent, eftersom jag inte förstår om det är på kompisplan - eller det andra!

Nu till problemet; hon ville veta lite hur jag hade det, full som jag var berättade jag om mina motgångar, vilket hon verkade vilja veta(jag har haft en del motgångar, missbruk i familjen bl.a.), återkommande minnen från kvällen visar att jag till och med sagt att jag haft tankar på att avsluta mitt liv, något jag absolut inte velat säga till henne, men jag tror jag gjort det, därmed gjort bort mig totalt. Hon lyssnade på mig och skickade ett sms att hon inte skulle berätta för något om mina problem, jag svarade och ursäktade ifall jag sagt något dumt. Då trodde jag inte jag sagt något allt för allvarligt...

Jag gillar verkligen denna tjejen, hon är i mina ögon världens naturliga skönhet och hennes personlighet finner jag inte ord för. En ganska säker källa berättade för mig att hon hade pojkvän, och till det måste jag tillägga att hon har varit väldigt charmig mot mig.

Nu vill jag ha hjälp av er, kan jag inte få henne p.g.a. hon har pojkvän, fine! Men jag vill inte framstå som en depressiv kloakråtta, bör jag skicka ett sms till henne där jag verkligen berättar att jag känner att jag gjort bort mig, bör jag antyda på att jag gillar henne även om hon kanske har en pojkvän? Eller ska jag bara låta allt vara, gillar hon mig tar hon kontakt med mig? Svåra beslut för mig som jag behöver vägledning till... kommer vara mycket tacksam för seriösa svar...


   
Citera
Ämnesetiketter

AscheZuAsche:

bör jag skicka ett sms till henne där jag verkligen berättar att jag känner att jag gjort bort mig

Ja.

AscheZuAsche:

ör jag antyda på att jag gillar henne

Nej.


   
SvaraCitera

Äh, be om ursäkt för din fylla och säg att det var trevligt att träffa henne och att ni borde träffas igen någon gång. Efter det så är det upp till henne vad som kommer ske.


   
SvaraCitera

Rätta till fyllan och så får du ta det andra med lite glidmedel och gladpack.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Conny:

Äh, be om ursäkt för din fylla och säg att det var trevligt att träffa henne och att ni borde träffas igen någon gång. Efter det så är det upp till henne vad som kommer ske.

Som jag skrev så bad jag om ursäkt (kort och gott) ifall att jag sagt nåt olämligt, och jag sa att det var trevligt att träffa henne. Hon svarade att att det var ömsesidigt och påpekade inget om att jag sagt nåt konstigt eller liknande.

Men det är nu några dagar eftersom jag får tillbaka lite minnen och jag tycker jag VERKLIGEN gjort bort mig, nog för att jag kan berätta om familjeproblem, men att jag säger att jag haft tankar på att sluta leva, det var inte direkt smart [sad]... Men tycker du jag ska strunta i att slänga iväg ett sms till i och med att jag redan skickat ett med ungefärligen det du sa? Tack för ditt svar btw.


   
SvaraCitera

AscheZuAsche:

tycker du jag ska strunta i att slänga iväg ett sms till i och med att jag redan skickat ett med ungefärligen det du sa?

Jadu det här var svårt.
Nämn det att du har fått tillbaka lite mer minnen från kvällen och insett att du har bettet dig på ett ännu jobbigare sätt än vad du tidigare trodde.
Sen så är det dags att bjuda henne på en kaffe och kaka för att verkligen be om ursäkt fast inte på ett dystert sätt.
Låtsats att du egentligen är en rolig kille.
Nej jag har faktiskt ingen aning, jag förstår inte ett piss av hur tjejer fungerar. [crazy]


   
SvaraCitera

Är du kär i henne? Säg de isf, sen är det upp till henne.


   
SvaraCitera

Fixa en träff, säg att du har beslutsångest över vilken soffa/säng du ska kasta ut. Sen knuffar du ner henne på den, resten går automatiskt!


   
SvaraCitera

AscheZuAsche:

bör jag antyda på att jag gillar henne även om hon kanske har en pojkvän?

AscheZuAsche:

dessvärre är jag helt socialt inkompetent, eftersom jag inte förstår om det är på kompisplan - eller det andra!

Lägg inte fokus på att förstå var ni är. Alla är vi okända för varandra, innan vi lär känna varann, ändå.
Fokusera istället på att föra relationen dit du vill, oavsett utgångsläge (att hon är 'upptagen' etc).

Skicka inget förklarande eller erkännande sms.
Säg aldrig uttryckligen vad du tycker om henne.

Tycker du kan kontakta henne, men kan inte ge exempel på hur när jag vet så lite.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera