Aviseringar
Rensa alla

Drömmer om han fortfarande.. vad ska jag göra?


Ämnesstartare

Hej! Jag håller verkligen på att gå sönder.. Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag var tillsammans med en kille i ungefär två år. I början hade vi ett jättebra förhållande. Han är också min första kärlek, och jag trodde verkligen det skulle vara för alltid. Men sista halvåret som vi hade slutade han fråga mig om vi skulle träffas, det var bara jag som frågade, och vi var oftast hos honom för att han ville spela på sin dator och hade nästan aldrig tid för mig. Och när jag förslog att vi skulle göra slut, flera gånger, så ville han inte det. Han ville fortfarande ha mig. Jag sa att då måste han börja bevisa det, jag sa att han måste ändra på sig. Jag förslog då att vi skulle hitta på något, kanske ta in en natt på hotell, kolla på bio i en annan stad osv, men han ville aldrig hitta på något. Han sa ''varför måste vi åka bort? vi kan väl lika gärna bara vara hemma'', gång på gång försökte jag göra förhållandet bättre men det gick inte. Vi gjorde sen slut i början av detta år. 
Det blev så tomt. Allt blev så tomt. Jag trodde vi skulle bli tillsammans igen för vi har alltid gått tillbaka till varandra, men inte denna gång. Jag sov med honom när vi hade gjort slut, vi ville ha en sista natt tillsammans och då var han helt underbar. Precis som i början av vårt förhållande. Men när vi gjorde slut var det bara jag som hörde av mig...

Så tillslut började jag träffa en annan kille som jag skrivit med lite innan, men bara som vänner. Men vi träffades, kysstes osv men för mig betydde det ingenting. Jag fick sån ångest dagen efter så jag åkte hem till mitt ex och berättade det, och sa att jag ville ha tillbaka honom och att jag ångrar att vi gjorde slut. Han blev först skitarg, sa att jag hade varit otrogen osv fast det hade jag ju inte eftersom det var slut mellan oss.. Men sen förlät han mig och sa att vi skulle testa igen. Tre dagar efter sa han att han behövde tid och tänka. Så vi skulle ta en paus i tre veckor, men han hörde ej av sig. Veckorna gick och det blev sen 6 veckor, sen 7 veckor, sen 8 veckor. Och det var bara jag som hörde av sig och han sa att han behövde mer tid. Så tillslut började jag träffa den här andra killen mer och mer, och idag är vi tillsammans. Vi har nu varit tillsammans i över ett halvår och ja, jag är lycklig med honom. Jag älskar honom och han vill verkligen vara med mig. Jämförelse med mitt ex så känner jag mig mer älskad och omtyckt nu av den här killen. Han tar sin tid för mig, och han klickar sååå bra med min familj. Han är mer mogen på något sätt. Jag har länge trott att jag kommit över mitt ex, och glömt honom. Men han har blockat mig på allt, facebook, instagram, mitt telefonnummer, så jag får inte tag på honom. Jag kan inte fråga hur han mår, men jag tror han gjort det för han blev sårad när jag träffade en ny kille. Men egentligen så får mitt ex skylla sig själv, för jag väntade på honom. Men han kom aldrig tillbaka. Men nu.. såhär flera månader senare, så har mitt ex börjat dykt upp i mina drömmar. Varje dröm handlar om att vi blir tillsammans och hittar tillbaka till varandra igen. I drömmarna säger jag att jag ska göra slut med han jag är tillsammans med nu för att kunna vara med mitt ex igen. Varför drömmer jag sånt här???? Är jag fortfarande kär i honom? Har jag inte kommit över honom?? Jag har ju en pojkvän nu, så på något sätt känner jag mig otrogen för att jag drömmer sånt här, och för att jag tänker såhär. Jag vågar inte prata med någon om det, jag vill inte säga det högt. Jag vet inte om jag saknar honom, men nu brukar jag tänka på våra minnen och faktiskt må lite dåligt. Men samtidigt vet jag att jag var så ledsen flera gånger i det förhållandet för att det kändes som jag älskade honom mer än vad han älskar mig.. I det förhållandet som jag har nu VET jag att jag  är älskad och han vill alltid vara med mig. Plus att min familj älskaaaar honom och han är så underbar mot mig och jag känner mig på riktigt omtyckt. Men jag vet samtidigt inte hur jag ska göra. När jag tänker på att jag ska göra slut med han jag är tillsammans med nu börjar jag gråta och vill verkligen inte det, samtidigt vill en del av mig att mitt ex ska höra av sig och skriva att han saknar mig. Fast att jag vet att jag mådde sämre i det förhållandet på slutet. För att han aldrig hade tid för mig.. Ändå tycker jag också synd om mitt ex på något sätt för att jag skaffade en ny kille, är inte det sjukt??? att jag tycker synd om honom fast att det var han som behandlade mig illa på slutet. Jag kan inte säga att han är skitstövel eller att han varit taskig, för samtidigt har han varit sååå snäll. Bara att jag tror att han inte var riktigt mogen för ett förhållande. På slutet tror jag att han behövde lite mer tid för sig själv, och hade därför ej tid för mig och det kan jag inte klandra honom för, eller hur?? 

Men hur ska jag göra nudå!? Jag drömmer om mitt ex varje natt och på dagen efter kan jag inte sluta tänka på vad vi hade.. Är det för att han var min första kärlek, och mitt första riktiga förhållande? Är det därför jag inte riktigt kan glömma honom?? Jag tänker på hans familj också för hans mamma gillade jag verkligen mycket och henne saknar jag, är det därför jag drömmer om honom? Vad betyder det? Borde jag berätta detta för han som jag är tillsammans med nu? Borde jag göra slut med han jag är tillsammans med nu, fast att jag älskar honom? Borde jag försöka höra av mig till mitt ex? Eller ska jag bara försöka ignorera allt detta? Jag får också ångest ibland när jag råkar se bilder på mig och mitt ex. Fast att jag älskar min pojkvän. Det har gått flera månader, och förns nu kommer dessa tankar upp. Snälla hjälp mig.. 🙁


   
Citera
Exner

Hjälper dig gärna, men skulle du kunna sammanfatta med färre ord?


   
SvaraCitera

Fortsätt lid på obestämd tid, eventuellt går det över


   
SvaraCitera
mens
 mens

*honom

Du drömmer om ditt ex? Vi kan ej rå för våra drömmar och de behöver ej spegla vår vilja. Kanske känner du att du behöver ett avslut med ditt ex, att något är fel i ditt nuvarande förhållande etc. Man behöver ju sedan inte helt glömma någon som en gång betytt mycket för en bara för att någon annan nu tagit den platsen.


   
SvaraCitera