Aviseringar
Rensa alla

Drömtolkning


Ämnesstartare

Hej! 🙂

Tror ni att drömmar betyder ngt? Drömmer vi olika drömmar beroende på vad vi tänker på eller har drömmar ett budskap?

Inatt drömde jag i alla fall om att jag fick en väldigt vacker fjäril i present. Ngt vackrare har jag aldrig sett. I samma dröm såg jag ett tåg åka förbi och stanna, och att rummet jag befann mig i fattade eld som jag sedan släkte.

Har ni någon anning om vad detta kan betyda. Jag är mest nyfiken på fjärilen. [cute]


   
Citera

Mina senaste dröm: Min kompis var rakad på hela huvudet förutom mitten.

Hon är helt rakad i verkligeheten


   
SvaraCitera

Drömmar är resultatet av hjärnans försök att sortera dagens upplevelser och tankar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Mina senaste dröm: Min kompis var rakad på hela huvudet förutom mitten.

Hon är helt rakad i verkligeheten

funderar hon på att låta håret växa på mitten?


   
SvaraCitera

Jag drömde att monster lurade under haven och jag blev jagad i en cyklopisk stad som låg inuti en sfär och den enda respit jag fick var från ett gigantiskt öga i himlen som åt upp mina monstruösa förföljare, men jag visste att ögat lika gärna kunde äta upp mig.

Kul att drömma lite freakish grejer. En gång drömde jag att jag hamnade i nån slags dödsdimension med två röda månar där dödsguden var en gigantisk (typ 20 meter hög) ruttnande bebis.
Inte Dödsguden här från UM, då skulle det varit dårhuset direkt [bigsmile]

Annars brukar jag mest drömma om typ zombies eller att jag är ute på äventyr, ibland ganska inspirerat av spel och sånt, så jag tror drömmarna bara är hur det undermedvetna hanterar dagens upplevelser.
Har ingen aning om hur man tolkar drömmar dock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Drömmar är resultatet av hjärnans försök att sortera dagens upplevelser och tankar.

hm... hade faktiskt en hjärnavslapnande dag utan några som helst händelser (eller tankar för den delen...[confused]), Var hemma hela dagen och sov en massa pga förskyllning.


   
SvaraCitera

Hade köpt mig riktigt många mobiler för att jag skulle vakna av larmen då det var en viktig dag och jag behövde upp.
Sagt och gjort radade jag uppe mina mobiler i en riktigt lång rad, som försvann genom min vägg, effekten blev lite som det oändliga filskåpet gud har i "Bruce den allsmäktige".
När jag väl vaknar av mitt larm (På riktigt nu alltså) så letar jag efter mina mobiler som tjuter, vilket igentligen bara är larm nummer 2.
Jag famlar i mörkret efter lampsladden och faller ur sängen ner på kallt golv.

Vakna gjorde jag iallafall!

Någon som vill hjälpa mig tyda eller är det bara att jag inte ska vara sen?


   
SvaraCitera

KajsaAnka:

hm... hade faktiskt en hjärnavslapnande dag utan några som helst händelser (eller tankar för den delen...[confused]), Var hemma hela dagen och sov en massa pga förskyllning.

Lovar att din hjärna hade saker för sig ändå.


   
SvaraCitera

KajsaAnka:

funderar hon på att låta håret växa på mitten?

Nä jag brukar drömma om saker som finns fast typ cp så när jag vaknar vet jag inte om det är riktigt eller fiktion. [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonesh:

Annars brukar jag mest drömma om typ zombies eller att jag är ute på äventyr, ibland ganska inspirerat av spel och sånt, så jag tror drömmarna bara är hur det undermedvetna hanterar dagens upplevelser.

Haha aa det verkar ju så ) Du kan ju regissera din egen fantasy baserad på dina drömmar. Då har du väl aldrig tråkigt när du sover med så mycket action, kul att du minns allting så detaljerad också.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Nä jag brukar drömma om saker som finns fast typ cp så när jag vaknar vet jag inte om det är riktigt eller fiktion.

undrar varför din hjärna försöker lura dig? det är så konstigt med drömmar överhuvudtaget. Jag brukar ofta drömma drömmar som känns så himla verkliga att till och med när jag vaknar kan jag bli skitsur på ngn på grund av det som hände i drömmen eller är helt gråtfärdig osv..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pendulum:

http://www.dreammoods.com/
http://www.thecuriousdreamer.com/

Kanske kan hjälpa?

Tack! På dreammoods står det:

To see a beautiful colorful butterfly in your dream, denotes the positive impression you will make at a future social gathering.

Låter ju bra. Om man nu tror på drömtolkning )


   
SvaraCitera

KajsaAnka:

Låter ju bra. Om man nu tror på drömtolkning )

Jag tror drömmar har mycket och göra med livet; hur vi mår, vad som kmr hända i framtiden osv [smile]


   
SvaraCitera

KajsaAnka:

Jag brukar ofta drömma drömmar som känns så himla verkliga att till och med när jag vaknar kan jag bli skitsur på ngn på grund av det som hände i drömmen eller är helt gråtfärdig osv.

Hänt mig med! Brukar tycka synd om den personen som var dum mot mig i drömmen.

Jag drömde om min kompis fejk ipod och visste inte sedan om han hade en. Fast han har en.


   
SvaraCitera