Aviseringar
Rensa alla

Drog hemifrån


Ämnesstartare

Min mamma ställde ultimatum att välja mellan pojkvän eller familjen. Jag ansåg mig inte ha ett val, utan stannade självklart hos min familj (syster, mamma). Efter ungefär en månads lydnad, insåg jag att det inte funkar att nöja sig med hennes beslut.
Det resulterade i en konfrontation, stort bråk och pappa fick hämta mig.

Pappa åkte hem till pojkvännen, talade med honom och vi kom överens om att jag får prova bo där. Nu i princip kastar min mamma ut mig.

Jag är 18 år, går sista året på gymnasiet och hatar tonårsdramat, nu får jag leva i det.
Jag har studiebidrag 1050 kr och underhållsstöd på 1275 kr, söker jobb. Har redan garanterad kontakt med kurator.

Har ni varit där eller har ni tips på något som kan underlätta min vackra situation?


   
Citera

varför tvingade hon dig att välja?


   
SvaraCitera

Det låter som ett drömliv för mig.


   
SvaraCitera

Harpyja:

Det låter som ett drömliv för mig.


   
SvaraCitera

eftersom att du går i gymnasiet är de skyldiga att försörja dig fortfarande[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

varför tvingade hon dig att välja?

Tvingade mig att välja för att han håller på med cannabis emellanåt, samt gjort bort sig för henne alla de gånger hon ställde ultimatum.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Det låter som ett drömliv för mig.

Haha! Jo, finns definitivt fördelar.
Enda nackdelen är väl den att jag inte har något alls med varken min syster eller min mamma att göra från och med nu.


   
SvaraCitera

Isabelle021:

Tvingade mig att välja för att han håller på med cannabis emellanåt, samt gjort bort sig för henne alla de gånger hon ställde ultimatum.

jahaja
men öh, lycka till [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

eftersom att du går i gymnasiet är de skyldiga att försörja dig fortfarande[cute]

Det är nice (;
Men.. så pass att jag kan ställa krav på pengar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

jahaja
men öh, lycka till

Tack som fan 🙂 lär behövas


   
SvaraCitera

Isabelle021:

Tack som fan 🙂 lär behövas

får du flytta hem till din mamma igen om det skulle ta slut mellan dig och killen? [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Isabelle021:

Har ni varit där eller har ni tips på något som kan underlätta min vackra situation?

Ifall ni väljer att skaffa egen bostad så kommer du få bostadsbidrag annars kan du ansöka om bidrag hos soc.
Ifall du och din pojkvän har valt att dela ekonomin så kan ni (han) sluta lägga ner pengar på skit saker som cannabis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

olleolle00:

Ifall ni väljer

Ifall du väljer* ska det stå


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

låter ju minst sagt dumt att säga upp kontakten med din mamma och din syster bara för att vara med en kille (som dessutom håller på med droger). så ja, jag förstår din mamma gott och väl om hon vill att du ska säga upp kontakten med killen.


   
SvaraCitera

Din mor är en klok kvinna.


   
SvaraCitera