Aviseringar
Rensa alla

droger coolt?


Varken eller.


   
SvaraCitera

tkr det är jätecoolt ska droga mig till dödds


   
SvaraCitera

Du lär inte bli mycket till knarkare om du går in med drivkraften att det är "coolt" att knarka. Det finns gott om anledningar till att folk vill ta droger, men att det på något vänster skulle göra dem "coolare" har jag svårt att tro är en av dom. Jag tror snarare den urpsprungliga drivkraften är att drogkulturen är såpass mytomspunnen och kontroversiell. Männsikor är nyfikna helt enkelt.

Min enda drivkraft till att ta droger har varit för att bli hög, kort och gott. Hurvida det är coolt eller ej har aldrig varit relevant..


   
SvaraCitera
kachin

YaBasta:

är det den enda biverkningen du är rädd för ? HaHa

ja [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd:

Tycker det är skitcoolt, speciellt heroin.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gifted:

Nah, det ar ratt sa ocoolt. Speciellt cannabis


   
SvaraCitera
blum
 blum

YaBasta:

själv tycker jag att det bara är veklingar som gör droger å hippie jävlar.
ingen litar ju på en pundare inte jag ialf.

gäller det alkohol också? [smile]


   
SvaraCitera

Nej det är inte coolt. Om du vill vara cool, rök cigarr [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lindblom:

gäller det alkohol också?

nej. fast det är inte coolt det eller men.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte f*n använder du droger för att du tycker det är ''coolt'' , visst droger kanske är en ''kul grej'' till en början enligt vissa tonåringar som är vilseledda. Men det är nog inte så roligt när du själv eller någon kamrat står i skulder, missbruksproblem, våld osv. Mycket saker kombineras tillsammans med droger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zulgum:

Men det är nog inte så roligt när du själv eller någon kamrat står i skulder, missbruksproblem, våld osv. Mycket saker kombineras tillsammans med droger.

Mycket av detta beror på kriminaliseringen och den demoniserade propagandan. Droger har blivit ett utanförskapsproblem som inte låter sig tas tag i så lätt.

Anledningen till att jag drogs till droger (höhö?) var inte grupptryck utan en ivrig längtan efter att förändra mitt medvetandetillstånd. Denna längtan tror jag att många har inom sig.

Mycket som görs för att förebygga drogmissbruk är felriktat och totalt ineffektivt. Detta gäller förvisso rättsväsendet i stort.


   
SvaraCitera
blum
 blum

YaBasta:

nej. fast det är inte coolt det eller men.

så din slutsats gäller aaaaalla droger utom alkohol, både farligare och mindre farliga?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lätta droger är coolt om man kan hantera dem. Annars kan man lika gärna bli nykterist...


   
SvaraCitera

ash häftig


   
SvaraCitera