Aviseringar
Rensa alla

Droger när man blir äldre


Ämnesstartare

Hej, jag har funderat på länge och känner att det inte är värt att testa på droger nu p.g.a konsekvenserna. Men tror att jag skulle kunna ta droger när jag är 60+ och inte har lika mycket ansvar. Vad tycker ni om tanken och vilka droger borde man testa då?


   
Citera

Droger är inte speciellt kul i sig själva. Vad ska du ta dem för?
Om du inte mår bra och är gammal, har jätteont i kroppen och sådär så låter det väl rätt nice att använda sig av någonting avslappnande och smärtlindrande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Doop snogg: Vad ska du ta dem för?

Vissa har sagt att det är någon speciell upplevelse, som om man skulle se unicorns osv elelr är det bara på film?


   
SvaraCitera

MaximusPrime:

Vissa har sagt att det är någon speciell upplevelse, som om man skulle se unicorns osv elelr är det bara på film?

Ja du kommer se dehär
giphy.gif


   
SvaraCitera
time
 time

MaximusPrime:

Vissa har sagt att det är någon speciell upplevelse, som om man skulle se unicorns osv elelr är det bara på film?

Hallucinogena droger gör inte att du ser något som inte existerar, nej. Däremot förvränger drogen vad du ser, vilket i många fall kan upplevas som obehagligt eller skrämmande.


   
SvaraCitera

MaximusPrime: Vissa har sagt att det är någon speciell upplevelse, som om man skulle se unicorns osv elelr är det bara på film?

Hallucinogena droger kan ge dig hallucinationer och vanföreställningar. 
Men det behöver inte vara någonting behagligt..

Jag kan åtminstone säga att det inte finns någon drog som kan ge dig paradiset, de kan endast ändra din sinnesstämning tillfälligt eller så kan du hamna i en psykos som gör att du tycks leva i din egen värld.

Att experimentera med droger skulle jag aldrig någonsin fått för mig om jag varit frisk, men började pga att jag alltid känt att någonting är fel i min kropp. Symptom har även visat sig både fysiskt och psykiskt.
För mig har det endast varit lugnande jag faller för då jag ofta är väldigt hyper och då hjälper det ju faktiskt. Samtidigt känns det kasst att aldrig kunn må bra utan att ta droger. Det är just bara under rusets tid jag verkligen mår bra. Behöver jag säga mer än detta och att det har ruinerat mig på flera olika sätt?


   
SvaraCitera

time:

Hallucinogena droger gör inte att du ser något som inte existerar, nej. Däremot förvränger drogen vad du ser, vilket i många fall kan upplevas som obehagligt eller skrämmande.

Jo, man kan se saker som ej existerar,


   
SvaraCitera
time
 time

lmaomynigga:

Jo, man kan se saker som ej existerar,

Man kan kanske se sprickor i en vägg som egentligen inte är där eller "vatten" som rinner ner för en vägg som inte är där, men du ser fortfarande väggen, inte regnbågsfärgade enhörningar som rider ut i galaxen.


   
SvaraCitera

time:

Man kan kanske se sprickor i en vägg som egentligen inte är där eller "vatten" som rinner ner för en vägg som inte är där, men du ser fortfarande väggen, inte regnbågsfärgade enhörningar som rider ut i galaxen.

Ok, det måste vara något fel på mig som har sett en massa människor som inte finns, lejon m.m. 


   
SvaraCitera

MaximusPrime: Vissa har sagt att det är någon speciell upplevelse, som om man skulle se unicorns osv elelr är det bara på film?

Nej, det är långt ifrån verkligheten, såvida du inte använder nervgift som datura, spikklubba och liknande.
LSD och liknande (psykedelisk svamp, dmt, meskalin) gör enbart att thalamus släpper igenom mer information än vanligt, dvs. att mönster osv. tolkas lite annorlunda, vilket är en intressant effekt, men enbart abstrakt och ingenting utöver vad som redan existerar

det är mer den introspektiva upplevelsen med snabbare tankar och starkare känsloliv som är den effekt man märker mest, att mönster i tapeter osv blir lite mer "flytande" elelr hur man skall säga är något man knappt tänker på


   
SvaraCitera
time
 time

lmaomynigga:

Ok, det måste vara något fel på mig som har sett en massa människor som inte finns, lejon m.m. 

Vad har du tagit då? 


   
SvaraCitera

låtit bli att ta antipsykotiska läkemedel gissar jag


   
SvaraCitera

time:

Vad har du tagit då? 

Sånt går jag inte ut med på ett forum 


   
SvaraCitera

time: Vad har du tagit då?

Måste inflika..
människor reagerar olika på olika preparat, en människa som är psykotisk eller har anlag för schizofreni/andra liknande psykiska sjukdomar som gör att man lider av att tro sig höra eller se saker kan nog absolut förstärka det med hjälp av hallucinogena droger.

Men däremot kan man ju inte säga att enbart droger kan få en att uppleva det.


   
SvaraCitera
time
 time

lmaomynigga:

Sånt går jag inte ut med på ett forum 

Nä, okej. Men då blir det ju lite svårt att veta. LSD och svamp leder inte till sådana hallucinationer i vilket fall, inte i vaket tillstånd. Det kan ju hända att en person somnar en kort stund och drömmer, och sedan inte kan skilja på vad som var dröm och verklighet, eller att personen i fråga får en psykos under trippen. I vaket tillstånd är hallucinationerna dock inte mer än att det du redan kan se förvrängs. 


   
SvaraCitera