Aviseringar
Rensa alla

Dront


Ämnesstartare

Vet ni vart man kan köpa eller fånga en dront?


   
Citera
Ämnesetiketter
mynona

Folk fångade dem som mycket att de inte finns mer. hade de gjort det hade det varit förbjudet att fånga dem


   
SvaraCitera
mynona

före 1680 eller så på madagaskar, där och då kunde du köpa eller fånga drontar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: före 1680 eller så på madagaskar, där och då kunde du köpa eller fånga drontar

Men hur gör man idag om man vill ha en dront?


   
SvaraCitera
mynona

Pizza:

Men hur gör man idag om man vill ha en dront?

man somnar och drömmer om denLedsenHjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: man somnar och drömmer om denLedsenHjärta

OK. Skit samma. Får ta en katt i stället. De är nog lättare att få tag i. Har du röstat i John Holmes tråden då?


   
SvaraCitera
mynona

Pizza:

OK. Skit samma. Får ta en katt i stället. De är nog lättare att få tag i. Har du röstat i John Holmes tråden då?

Ja, röstade lagom som en av de första rösterna strax efter att tråden skapades


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: Ja, röstade lagom som en av de första rösterna strax efter att tråden skapades

Jag gissade att gillar stort.


   
SvaraCitera
mynona

Pizza:

Jag gissade att gillar stort.

varför gissade du det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: varför gissade du det

Ren intuition. Kan inte precisera.


   
SvaraCitera
mynona

Pizza:

Ren intuition. Kan inte precisera.

synd. det hade jag tyckt om


   
SvaraCitera

mynona: före 1680 eller så på madagaskar,

Dronten levde endast på Mauritius och dog ut av att Nederländska nybyggare kom dit upptäckte den. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför försöka få tag i en fågel som inte ens finns längre? Själv skulle jag vilja ha en Lunnefågel. Visst är dom söta.   Hjärta

Lunnefagel_7174.jpg

fotopodborka_041_large_137190432.jpg

lunne.jpg

Hjärta   Hjärta   Hjärta


   
SvaraCitera
mynona

My dreams are her:

Dronten levde endast på Mauritius och dog ut av att Nederländska nybyggare kom dit upptäckte den. 

Ah, det var på Mauritius, inte Madagaskar? Jag blandade ihop dem, tack. Det var i samma område åtminstone (de ligger i samma hav?). Hoppas jag minns rätt i att de dog ut på 1600-talet i alla fall


   
SvaraCitera

mynona: Ah, det var på Mauritius, inte Madagaskar? Jag blandade ihop dem, tack. Det var i samma område åtminstone (de ligger i samma hav?). Hoppas jag minns rätt i att de dog ut på 1600-talet i alla fall

Ja samma hav Indiska oceanen men Mauritius ligger öster om Madagaskar. De har också  rätt på 1600-talet.

Mer om dronten här.


   
SvaraCitera