Aviseringar
Rensa alla

Drycker med kolhydrater.


Ämnesstartare

Nu är det så att jag letar efter någon dryck som innehåller mycket kolhydrater. Jo jag äter frukost,lunch osv.Nu undrar jag om ni vet någon dryck som innehåller mycket kolhydrater som typ inte har åldersgräns. Om ni nu vet kan ni också skriva ner namnen här tack.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

du kan blanda din egen med maltodextrin?


   
SvaraCitera
reben

välling


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Punda:
du kan blanda din egen med maltodextrin?

Innehåller den tillräckligt med kolhydrater så att man kan gå upp i vikt (med hjälp av mat också ofcourse) ? Vad ska man blanda den med? Står det i förpackningen hur många skopor man ska ta (ganska säker på att det gör det,vfr skulle det inte lixom).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:
välling

Vet inte om jag ska ta det seriöst eller skratta... *Confused*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

H.ODST:

Innehåller den tillräckligt med kolhydrater så att man kan gå upp i vikt (med hjälp av mat också ofcourse) ? Vad ska man blanda den med? Står det i förpackningen hur många skopor man ska ta (ganska säker på att det gör det,vfr skulle det inte lixom).

Det är rena kolhydrater. Går att köpa, oftast i form av "gainer". Säljs i alla sportaffärer och finns i alla möjliga smaker. Blandas ut med vatten eller mjölk. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Svara Kik, snälla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Punda:

Det är rena kolhydrater. Går att köpa, oftast i form av "gainer". Säljs i alla sportaffärer och finns i alla möjliga smaker. Blandas ut med vatten eller mjölk. 

Såg det på nån sida precis. Oj den kostar bara 52 kr. Men thanks for your help then!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Punda:

Det är rena kolhydrater. Går att köpa, oftast i form av "gainer". Säljs i alla sportaffärer och finns i alla möjliga smaker. Blandas ut med vatten eller mjölk. 

Hur många kg borde man köpa? 


   
SvaraCitera
reben

H.ODST:

Vet inte om jag ska ta det seriöst eller skratta... *Confused*

vadå 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:

vadå 

Var du seriös med välling?


   
SvaraCitera
reben

H.ODST:

Var du seriös med välling?

mm är ju kolhydratdryck men jaja va kräsen då


   
SvaraCitera

Långsamma kolhyrater = fiberrik kost. 
Snabba kolhydrater = de flesta sockerater.

Långsamma kolhydrater > Långsamma kolhydrater hittar du lättast i t.ex. fiberrika livsmedel.
I träningssammanhang är man mest intresserad av tillskott i form av snabba kolhydrater och det är oftast dessa man kan köpa i form av pulver.

Snabba kolhydrater > Snabba kolhydrater säljs som vanligast i pulverform och i drycker. De består av olika typer av sockerarter som tas upp snabbt av kroppen – både till blodet och in till muskelcellerna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:

mm är ju kolhydratdryck men jaja va kräsen då

Jag visste ju inte att välling innehöll kolhydrater my bad. Sorry lol


   
SvaraCitera