Aviseringar
Rensa alla

Drygt 🙁


patrick bateman:

är du gangsta eller får du en otrolig kick av att vara beroende av cola också eller?

jag är inte beroende av cola sådeså [no-no]

Dessutom innehåller cola koffein, som är en centralstimulerande drog och därav skapar ett fysiskt beroende, vilket inte är jämförbart med skolk [y]


   
SvaraCitera

Chibibbi:

Ptja, det har alltid funkat för mig.

Håller med dig om att man kommer grymt långt på positivitet, men det är ganska okänsligt att säga till nån att rycka upp sig när man inte vet vad den har utsatts för eller vad den möter.


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

jag är inte beroende av cola sådeså

många som är.

ok good point. då tar vi TV-spel då


   
SvaraCitera

patrick bateman:

ok good point. då tar vi TV-spel då

spel ger oss adrenalinkickar vilket i sin tur gör att vi vill uppleva mer, en ickehandling (som skolk kan anses vara) kan göra det om det är förklnippat med spänning, men grejen är att skolk snarare är att det blir en vana, och att man blir bekväm i att inte göra något och har svårt att bryta sig ur sitt spår.


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

spel ger oss adrenalinkickar vilket i sin tur gör att vi vill uppleva mer, en ickehandling (som skolk kan anses vara) kan göra det om det är förklnippat

en ovana ja. ett beroende är ju också en ful ovana som är svår att brya sig ifrån.


   
SvaraCitera

patrick bateman:

en ovana ja. ett beroende är ju också en ful ovana som är svår att brya sig ifrån.

Ser fortfarande inte hur det är ett beroende, att peta näsan är en ovana, inte ett beroende osv.


   
SvaraCitera

Cornucopia:

Håller med dig om att man kommer grymt långt på positivitet, men det är ganska okänsligt att säga till nån att rycka upp sig när man inte vet vad den har utsatts för eller vad den möter.

Chibibbi:

Jag har själv skippat skolan i tre dagar nu pga diverse anledningar,

Detta skulle jag inte ha nämnt i fall det inte hade relevans. Du säger att jag talar om för Amboshed att hålla sig positiv, utan att veta vad han går igenom. Well, förutom att ha läst andra trådar av honom så vet jag även själv om hur jävligt det kan vara i skolan eller hur jävliga saker som orsakar att man inte vill gå till skolan kan vara.

Jag tycke ratt det är okänsligt av dig att säga som du gör utan att veta vad jag har gått igenom och vad en positiv inställning och orden "rycka upp dig" har betytt för mig.

Men visst, jag ber om ursäkt i fall mina ord på något sätt tog dig illa vid, TS.


   
SvaraCitera

Chibibbi:

Jag tycke ratt det är okänsligt av dig att säga som du gör utan att veta vad jag har gått igenom och vad en positiv inställning och orden "rycka upp dig" har betytt för mig.

Det har inte varit min mening att trycka ner dig för din positiva inställning, tvärtom är den beröm värd och en sund inställning till livet, eller dina erfarenheter, då jag inte har någon koll på dem, eller få dig att be om ursäkt för något, då jag inte vet vad du i sådant fall behöver be om ursäkt för. Det jag ville bemöta var tanken att någon som blir otroligt deprimerad över något bara behöver gå in med en positiv inställning för att lösa sina problem.

Sen är det såklart mycket möjligt att jag fäster för stor vikt vid "deprimerad" och att du har bättre koll på TS språkbruk.


   
SvaraCitera

kände likadant när jag va liten. lr tonåring då. mådde dåligt. skolka så mkt så jag blev kickad 2 gånger. nu gillar jag skolan. o det beror mkt på att jag mår helt ok. o e motiverad. o gillar människor.


   
SvaraCitera

Cornucopia:

Det jag ville bemöta var tanken att någon som blir otroligt deprimerad över något bara behöver gå in med en positiv inställning för att lösa sina problem.

Mja, jag tror inte TS hade uttryckt sig som han gjort i fall han var sjukligt deprimerad. Dock har jag full förståelse för att någon som har den diagnosen inte förvandlas till en solstråle på två sekunder. Jag tolkade dock att fallet inte var riktigt så allvarligt, givetvis kan jag ha fel. Får väl vara försiktig med hur jag uttrycker mig nästa gång då, fastän orden var väl menade.


   
SvaraCitera

Chibibbi:

Jag tolkade dock att fallet inte var riktigt så allvarligt, givetvis kan jag ha fel. Får väl vara försiktig med hur jag uttrycker mig nästa gång då, fastän orden var väl menade.

Nej precis, det låter mycket möjligt att det är mer vardagligt menat. Är van vid att prata med människor som mår förbannat dåligt av olika skäl, så jag har nog lite annan syn på begreppet. Goda intentioner är alltid uppskattade.


   
SvaraCitera

Cornucopia:

Nej precis, det låter mycket möjligt att det är mer vardagligt menat. Är van vid att prata med människor som mår förbannat dåligt av olika skäl, så jag har nog lite annan syn på begreppet.

Alright, då förstår jag din reaktion.

Cornucopia:

Goda intentioner är alltid uppskattade.

Förhoppningsvis har du rätt.


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

Ser fortfarande inte hur det är ett beroende, att peta näsan är en ovana, inte ett beroende osv.

nej det stämmer. jag vet inte heller men så var det för mig iaf


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Amboshed:

Någon här som känner likadant?

Ja.

Dold text: Men brukar fa ändå.


   
SvaraCitera