Aviseringar
Rensa alla

Du är en loser, mannen


Ämnesstartare

Sjukt bra blogginlägg på Röda Lund (som vanligt). Vad tycker ni killar om det som står där? [crazy]

http://rodalund.wordpress.com/2010/02/18/du-ar-en-loser-mannen/


   
Citera

att författar en är en tönt som har misslyckats med sitt liv


   
SvaraCitera

ingenting stämmer på mig


   
SvaraCitera
Åtta

Jag förstår inte riktigt vad med artikeln som skulle göra att den riktar sig till unga män, specifikt. Att majoriteten av alla människor lever halvpissiga liv är väl knappast en nyhet?


   
SvaraCitera

Stämmer rätt bra


   
SvaraCitera

Hänskapt:

Ingenting stämmer på mig

Känns dessutom mest som att författaren har ett behov att övertyga sig själv om att andra har det lika miserabelt som han har.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men vill inte de flesta killar bli typ som Zlatan eller Lil Wayne? Brudar och pengar. Eller är det bara som jag fått för mig? SKitmånga jag vet försöker iallafall spela coola och klä sig som hiphoppare och snackar skit om tjejer och spelar coola mot andra. Ändå kommer dom bara bli losers som går till ett skitjobb.


   
SvaraCitera

Och? De flesta brudar kommer inte att bli singer-songwriters eller skådespelerskor heller. De flestas liv suger eller kommer att suga, det är knappast någon nyhet. [shake]


   
SvaraCitera

Jättesnäll:

Men vill inte de flesta killar bli typ som Zlatan eller Lil Wayne?

Nej? [tard]

Jättesnäll:

Brudar och pengar.

Båda sakerna är så lätta att fixa så [rolleyes]

Jättesnäll:

spela coola och klä sig som hiphoppare

Många "bad boys" gör kanske så, men att vara en sån så är man loser, även alla brudar som dras till de.

Jättesnäll:

Ändå kommer dom bara bli losers som går till ett skitjobb.

Bara för att man har jobb på en industri behöver inte betyda att man är en loser?[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Jag förstår inte riktigt vad med artikeln som skulle göra att den riktar sig till unga män, specifikt. Att majoriteten av alla människor lever halvpissiga liv är väl knappast en nyhet?

Jag tror det handlar om att rika är rika pga att de flesta är fattiga. Som med Akon.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Emopinglan13:

Bara för att man har jobb på en industri behöver inte betyda att man är en loser?

Jag håller helt med.


   
SvaraCitera

Läste bara första stycket. Hans idioti ska ej få mer av min uppmärksamhet, för då har han vunnit.


   
SvaraCitera

Jättesnäll:

Men

du är säkert en idiottjej som bara stöter på idiotkillar, precis som författaren
idiotland
idioti
psykisk svaghet


   
SvaraCitera

Vad otroligt töntigt och meningslöst det där inlägget var, vem fan tror att alla killar vill bli en Cool Gangsta.

Inget stämde på mig, jag tror inte det stämmer på särskilt många andra heller.

Det sög och du tycker bara om det för att du känner dig lite bättre än alla andra som känner sig träffade av det, har jag rätt?

Om poängen är att det är synd om arbetarklassen och att alla är dömda till att vara arbetarklass resten av livet sög det också, ja jag tycker samma sak men jag tycker inte att en text är bra bara för att den uttrycker samma åsikter som jag har.


   
SvaraCitera

Hänskapt:

Ingenting stämmer på mig.

Kunde inte heller identifiera mig med inlägget alls, sen om han försöker få inlägget att likna någon slags krönika så misslyckas han helt. Han är inte tillräckligt bra på att skriva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Videovåld:

Det sög och du tycker bara om det för att du känner dig lite bättre än alla andra som känner sig träffade av det, har jag rätt?

Det jag tyckte var bra var att det kritiserar en manlig kultur som är dålig. Visst är det provokativt, och det är säkert oxå meningen. Jag tycker ingen är sämre människa än någon annan. Jag är inte bättre än dig. Du är inte bättre än mig. Jag tycker inte heller det är synd om arbetarklassen, men det är en orättvis värld vi lever i, och det hjälper inte att killar (inte alla så klart) spelar coola och kallar varandra för "jävla bög" och tjejer för "hora" eller "fitta".


   
SvaraCitera