Aviseringar
Rensa alla

Du som tror på "gud"... förklara dig.


Ämnesstartare

Jag är inte en troende kristen och kommer så fort jag fyller 18 gå ur svenska kyrkan. Hur skulle folk tycka om vi betalade pengar till Jehovas? Skulle ju inte vara rätt. Varför skall man då betala pengar till en ÄNNU större och mer etablerad sekt.

~~~~

VARFÖR tror ni på en "gud", en högre makt?

~~~~

Människan skapade "gudarna" för att de var/är rädda. Man vill ha något att lägga som grund för hur man beter sig.

Ni som är kristna och svenskar hur fan kan ni vara stolta över det. Kristna har stulit våran nordiska tro. Precis som dem "förstör" för afrikanerna med sina jävla missionärer.

Muslimer och andra som läser, ni har kommit till Sverige, ni vill inte bli utstötta av samhället för att ni har en annan tro eller andra seder. Kristendomen liksom Islam och alla andra religioner är dem som förstör mångkulturen, lika mycket som de skapar den.

JAG FÖRSTÅR att ni som är uppfödda kristna/jehovas/muslimer osv har problem att leva utan eran slutna cirkel. Det är underbart att inte vara bunden till en sekt. Att vara fri, få tänka och tycka hur man vill. Men självklart så måste det vara svårt för er att lämna när man har ett liv i ensamhet kvar att leva tills man dör och kommer till helvetet.

ALLA har inte haft turen som jag och blivit uppvuxen i ett hem med föräldrar som har låtit mig välja själv, jag vet hur man skall se kritisk på saker och ting. En vettig människa som inte är uppvuxen i ett religiöst hem kan se att, nej fan... detta är inte rätt.

~~~~

Jag har inga problem med personer som är kristna, om ni inte försöker "värva" andra till eran sekt, jag anser att det är själva religionen som är felaktig och därför kan man inte döma ut enskilda personer. Jag har kristna kompisar som inte blir arga när jag svär eller ifrågasätter, toleranta personer. Dock tycker man att när dem är så smarta som de är, ska kunna se att det är fel att tro på "gud".
Som sagt så tycker jag illa om religioner / sekter men inte om individer, man måste utrota grunden till problemet, alla har olika grader av "trohet" vissa följer de "heliga" skrifterna till punkt och pricka och vissa har insett att de inte kan leva efter de reglerna i ett modernt samhälle.

~~~~

Så säg mig, VARFÖR tror på "gud". Försök inte bevisa mig fel på något jag har skrivit, jag tror inte att jag har rätt, jag vet.

OBS!!!!! Jag är inte någon jävla ateist, jag är emot ALLT som har med stora grupper och sekter att göra, att vara ateist är bara för dem som behöver ha BACKUP, jag tror på mig själv och på att allt jag gör lägger en grund på hur folk ser mig, allt jag gör är 110% tack vare mig, jag är en människa inte en trasdocka. Mina egna handlingar och val. Man föds inte till ett öde, man skapar det.


   
Citera
Ämnesstartare

För att förut (på vår tid, när vi föddes) så belv du automatiskt medlem i svensk akyrkan när du föddes. Nu däremot måste dina föräldrar välja det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trams:

VARFÖR tror ni på en "gud", en högre makt.

VÄRFÖR ska jobbiga ateister alltid vara så dryga, tro att ni har rätt och säga att alla andra har fel? [no-no]

Dryga svin, sluta klanka ner på folks tro... [tired]


   
SvaraCitera

Kungen av Ost:

Dryga svin, sluta klanka ner på folks tro... [tired]

Om troende sluta med påståenden som "Allt ont var inte gjort av dom som trorm på bibeln, utan det var ateister" FACE


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kungen av Ost:

VÄRFÖR ska jobbiga ateister alltid vara så dryga, tro att ni har rätt och säga att alla andra har fel? [no-no]

Du kan alltså inte förklara eller ge ett vettigt svar på varför du är troende? GJ


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Herjarn:

Om troende sluta med påståenden som "Allt ont var inte gjort av dom som trorm på bibeln, utan det var ateister" FACE

Trångsinta kristna som inte vågar argumentera mot sin tro, är dem så osäkra på att det stämmer?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

För att förut (på vår tid, när vi föddes) så belv du automatiskt medlem i svensk akyrkan när du föddes. Nu däremot måste dina föräldrar välja det

Nej, dina föräldrar bestäm,mer om du ska döpa dig, om du däremot vill tro på skiten är en annan sak, bara för att du är döpt tror du inte på gud. Konfirmationen är till för att man själv ska få avgöra. Själv avstod jag.


   
SvaraCitera

trams:

Varför skall man då betala pengar till en ÄNNU större och mer etablerad sekt.

Ingen orsak alls, palla SvK.

trams:

Kristna har stulit våran nordiska tro.

Är den bättre?

trams:

JAG FÖRSTÅR att ni som är uppfödda kristna/jehovas/muslimer osv har problem att leva utan eran slutna cirkel. Det är underbart att inte vara bunden till en sekt.

Kwe? Uppbundna? Man lever ett helt normalt liv som kristen, känner du dig t ex bunden till ateistiska vänner för att du är ateist?

trams:

helvetet.

Är något jag funderar på, ska köra lite bibelforskning när jag hinner/orkar.

trams:

ALLA har inte haft turen som jag och blivit uppvuxen i ett hem med föräldrar som har låtit mig välja själv, jag vet hur man skall se kritisk på saker och ting. En vettig människa som inte är uppvuxen i ett religiöst hem kan se att, nej fan... detta är inte rätt.

De är grunden till att du är ateist?

trams:

Människan skapade "gudarna" för att de var/är rädda. Man vill ha något att lägga som grund för hur man beter sig.

Skulle du göra det påpekandet om du inte fått höra det av dina föräldrar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jojOzZz:

De är grunden till att du är ateist?

Okej.

jojOzZz:

Skulle du göra det påpekandet om du inte fått höra det av dina föräldrar?

Mina föräldrar döpte mig, dem är inte troende. Men de är fan inte ateister.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trams:

Du kan alltså inte förklara eller ge ett vettigt svar på varför du är troende?

Värför skulle jag inte tro på en högre makt?

Och hela din text är löjlig. Alla vet att folk som följer en gammal påhitad bok för till problem, men att följa seder och traditioner har faktist ingenting med att tro på en högre makt att göra.

Herjarn:

Om troende sluta med påståenden som "Allt ont var inte gjort av dom som trorm på bibeln, utan det var ateister"

Löjligt argument.

Troende hoppar bara på en typ av människor (ateister), medans ateister hoppar på majoriteten av världens befolkning med sina stentrista emo-teorier. Det är klart man blir hatad om man hoppar på majoriteten av världens befolkning.


   
SvaraCitera

trams:

Mina föräldrar döpte mig, dem är inte troende. Men de är fan inte ateister.

Var kommer dina värderingar ifrån isådanafall?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kungen av Ost:

Värför skulle jag inte tro på en högre makt?

Och hela din text är löjlig. Alla vet att folk som följer en gammal påhitad bok för till problem, men att följa seder och traditioner har faktist ingenting med att tro på en högre makt att göra.

Förstår att det är upphetsande att få presenter och godis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jojOzZz:

Var kommer dina värderingar ifrån isådanafall?

Bor i en liten by på landet med en hel jävla massa kristna som är med i någon slags sekt som bara finns här, när jag var liten gick jag på fritids försökte dem att "värva" oss barn med deras "kyrk stund" eller något sådant där de propagerade för jesus och "gud", med fina böcker och andra trevilgheter, men icke. Jag köpte det inte.

Det är grunden till mitt brutala HAT mot religioner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om du tror på GUD så kan du lika gärna tro på spöken!

Om du tror på spöken så måste du tro på djävulen!

Om du tror på Djävulen ...

VET INTE VAD JAG PRATAR OM HÖHÖ


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trams:

Nej, dina föräldrar bestäm,mer om du ska döpa dig, om du däremot vill tro på skiten är en annan sak, bara för att du är döpt tror du inte på gud. Konfirmationen är till för att man själv ska få avgöra. Själv avstod jag.

Men nej. Förut blev du automatiskt medlem i svenska kyrkan är du föddes.


   
SvaraCitera