Aviseringar
Rensa alla

Du som tror på "gud"... förklara dig.


Ämnesstartare

Budolicious:

Men nej. Förut blev du automatiskt medlem i svenska kyrkan är du föddes.

Still, inte ett skit betydelse om du ska tro på det eller inte. Jag är döpt och med i kyrkan, ska dock gå ut så fort som bara går. min mamma säger ständigt att "idag ska jag gå ur kyrkan" men det blir aldrig av, däremot så är hon inte ett skit troende.
Säg vart du vill komma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men din mamma


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

men din mamma

Du är min mamma [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Respektera deras tro istället för att ifrågasätta den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trams:

Säg vart du vill komma.

trams:

Jag är inte en troende kristen och kommer så fort jag fyller 18 gå ur svenska kyrkan. Hur skulle folk tycka om vi betalade pengar till Jehovas? Skulle ju inte vara rätt. Varför skall man då betala pengar till en ÄNNU större och mer etablerad sekt.

Det var det jag menade. Jag är inte medlem alltså, så du inte tror något sånt dumt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trams:

Nej, dina föräldrar bestäm,mer om du ska döpa dig, om du däremot vill tro på skiten är en annan sak, bara för att du är döpt tror du inte på gud. Konfirmationen är till för att man själv ska få avgöra. Själv avstod jag.

Var så jävla inte det han menade dock

Kungen av Ost:

Troende hoppar bara på en typ av människor (ateister)

Så jävla fel.
Religiösa attackerar människor som antingen deras tro säger att de ska attackera, eller folk som syndar och sviker religionen i fråga, t.ex bögar.
Men det är olika från varje religion, men mest av allt så hatar religiösa människor andra religioner.

trams:

Det är grunden till mitt brutala HAT mot religioner.

Bete dig inte som en fjortis, om folk behöver religion för att funktionera så kanske dom är svaga människor, men låt dom göra det.
Gnäll inte, var som du är och sluta tjata om det, ingen bryr sig. Precis som du inte heller borde bry dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dightkuz:

Respektera deras tro istället för att ifrågasätta den.

JAA! FLER MOSKÉER I SVERIGE! RUSTA UPP KYRKORNA FÖR VÅRA PENGAR! LÄNGE LEVE RELIGIONER!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JrL414_3:

Bete dig inte som en fjortis, om folk behöver religion för att funktionera så kanske dom är svaga människor, men låt dom göra det.
Gnäll inte, var som du är och sluta tjata om det, ingen bryr sig. Precis som du inte heller borde bry dig.

Visste du att judar bor i grottor och äter förhudar?

Nej men, om ni tycker det är såååå o etiskt att ifrågasätta deras religioner behöver ni ju inte komma in och skriva massa off-topic skit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trams:

Nej men, om ni tycker det är såååå o etiskt att ifrågasätta deras religioner behöver ni ju inte komma in och skriva massa off-topic skit.

Säger inte att det är oetiskt, tycker bara du är så jävla löjlig, du beter dig som ett litet barn.
Och vad du än säger så är du en sån uppenbar ateist med brist på förstånd om frågan i hand.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jävlar, du gjorde nyss 5 troende till ateister.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trams:

JAA! FLER MOSKÉER I SVERIGE! RUSTA UPP KYRKORNA FÖR VÅRA PENGAR! LÄNGE LEVE RELIGIONER!

Är inte ateismen ganska lik religionen ändå. Ateismen är en trosinriktning, vilken innebär att man inte tillber någon gudom, precis som buddhisterna. Går inte våra skattepengar till att bygga bibliotek och liknande ting också. Ateismen är bara en av många trosintriktningar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JrL414_3:

Och vad du än säger så är du en sån uppenbar ateist med brist på förstånd om frågan i hand.

Kan min gode herre berätta för mig vad som gör det så svårt att läsa religions kritiska saker, kan det vara svår uppväxt eller är du bara en av de trångsynta religiösa som finns att finna lite överallt?


   
SvaraCitera

Man betalar, i alla fall jag, pengar till en "etablerad sekt" så att kyrkorna ska finnas kvar i landet då jag anser att de är en del av Sveriges historia, det är vackra byggnader och jag anser att giftemål är en fin tradition som bör vara tillgänglig för de som vill ha det i kyrkan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Malachi88:

Är inte ateismen ganska lik religionen ändå. Ateismen är en trosinriktning, vilken innebär att man inte tillber någon gudom, precis som buddhisterna. Går inte våra skattepengar till att bygga bibliotek och liknande ting också. Ateismen är bara en av många trosintriktningar.

Om du läser min första "post" längst ner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skentrevlig:

Man betalar, i alla fall jag, pengar till en "etablerad sekt" så att kyrkorna ska finnas kvar i landet då jag anser att de är en del av Sveriges historia, det är vackra byggnader och jag anser att giftemål är en fin tradition som bör vara tillgänglig för de som vill ha det i kyrkan.

Nordiska gudar är en del av våran historia.
Kyrkor finns att hämta överallt, att betala pengar till dem är nonsens, de har ju stadig inkomst av pensionärer med småmynt i form av myntinsamling under predikan. Dessutom tror jag inte många 13 åringar betalar pengar till kyrkan...


   
SvaraCitera