Aviseringar
Rensa alla

Dubbelmoral


Ämnesstartare

Är det inte riktigt mycket dubbelmoral att i ena stunden försvara och hålla med SD för att sedan påstå att man är miljöpartist? Deras politik är ju raka motsatsen? Skeptisk


   
Citera

Man kan ju teoretiskt försvara ett ställningstagande utan att hålla med. Att sympatisera med båda känns dock rätt omöjligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:
Man kan ju teoretiskt försvara ett ställningstagande utan att hålla med. Att sympatisera med båda känns dock rätt omöjligt.

"Jag gillar inte rasister men försvarar de ändå"


   
SvaraCitera

Pundarjävel: "Jag gillar inte rasister men försvarar de ändå"

Vet ju inte exakt vad man försvarat, men man kanske försvarar något i Sds politik som kan te sig sympatiskt, eller så kanske man är en rasistisk miljöpartist, de finns förstås också även om det inte hör till vanligheterna.


   
SvaraCitera
mynona

Man kan försvara andras rätt att utrycka åsikter man inte håller med om, och åtminstone rent formellt borde SD ha flera åsikter gemensamma med de övriga partierna i sitt putsade partiprogram. När jag gjorde valtester hamnade SD ibland högt upp trots att jag avskyr deras värdekonservatism och är så ointresserad av invandrignsfrågor att jag hoppade över de frågorna, så jag förmodar att det var pga deras ekonomiska politik de kom högt upp. Men din fråga verkar handla om något specifikt som jag inte vet något om så svårt att svara


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För att göra det lite tydligare.

Jag diskuterar med en tjej som både försvarar och håller med SD's åsikter, mycket det kring invandringen. Sedan påstår hon sig vara en miljöpartist, att hon även håller med dem. Hon sympatiserar med båda partierna som är motsatser till varandra, och jag ser inte någonstans hur det går ihop.


   
SvaraCitera

Pundarjävel: Jag diskuterar med en tjej som både försvarar och håller med SD's åsikter, mycket det kring invandringen. Sedan påstår hon sig vara en miljöpartist, att hon även håller med dem. Hon sympatiserar båda partierna som är motsatser till varandra, och jag ser inte någonstans hur det går ihop.

Nej, det låter knepigt.


   
SvaraCitera

Pundarjävel:
För att göra det lite tydligare.

Jag diskuterar med en tjej som både försvarar och håller med SD's åsikter, mycket det kring invandringen. Sedan påstår hon sig vara en miljöpartist, att hon även håller med dem. Hon sympatiserar båda partierna som är motsatser till varandra, och jag ser inte någonstans hur det går ihop.

"Det är invandrarnas fel att miljön är dålig"?


   
SvaraCitera
mynona

Hon byter väl ut mp:s invandrarpolitik mot SD:s men håller i övrigt med mp. Det är ovanligt och motsägelsefullt men det är inte svårt för folk att vara paradoxala inom politik och övrig ideologi, så det behöver inte vara hyckleri. 


   
SvaraCitera

Pundarjävel: Hon sympatiserar med båda partierna som är motsatser till varandra

Så motsatta är de väl ändå inte?
vänstern är väl det riksdagsparti som ligger längst från SD


   
SvaraCitera

Pundarjävel: Är det inte riktigt mycket dubbelmoral att i ena stunden försvara och hålla med SD för att sedan påstå att man är miljöpartist? Deras politik är ju raka motsatsen?

Jag är Sverigedemokrat och vill Bevare Sverige Svenskt men håller på Miljöpartiets krav på att förbjuda Nord Streams gasledning öster om Gotland som går på havsbotten från Ryssland ner till Europa.


   
SvaraCitera
mynona

Pink Purple Babe: Bevare

Då borde du vara mer nogrann med stavningenIcke!


   
SvaraCitera

mynona: Då borde du vara mer nogrann med stavningen

Jag misstänker att det är fel på mitt tangentbord men om du inte kunde utläsa orden rätt så kommer de på nytt - Bevara Sverige Svenskt  Mycket glad   Tumme upp   Hjärta


   
SvaraCitera

Pink Purple Babe: Bevare Sverige Svenskt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pink Purple Babe:

Bevara Sverige Svenskt  Mycket glad   Tumme upp   Hjärta

... igenom att rösta på ett parti som enbart gynnar vita, heterosexuella cis-män.


   
SvaraCitera