Aviseringar
Rensa alla

duger detta schema?


Ämnesstartare

SLCD:

Svårt att kommentera om man inte får veta vad du vill åstadkomma med träningen.Om du tränar för volym så verkar det tiptop. Om du slänger in ben också.

var ungefär såhära jag hade tänk och det jag vill då ut är att bli stark och ganska bra volym 🙂

Måndag: Biceps och Mage
- hammercurl
- hantelcurl
- kabelcurl
- repcrunches
- sit-ups med vikt

Tisdag: Bröst och Underarmar
- bänkpress
- sned bänkpress med hantlar
- handledscurl med skivstång
- handledscurl med hantalar

Onsdag: Rygg och Traps
- lastdrag
- skivstångsrodd
- hantelshrugs
- hantelrodd
- marklyft

Torsdag: axlar och Triceps
- sittande hantelpress
- stående hantellyft framifrån
- stående hantellyft åt sidan
- kick-backs
- pushdowns

Fredag: ben och vader


   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD

ohrner:

var ungefär såhära jag hade tänk och det jag vill då ut är att bli stark och ganska bra volym 🙂

Då ser det inte så pjåkigt ut, bara en sak till, har du tränat mycket innan? Så du vet vad du ger dig in på med 5 dagar i veckan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har inte tränat så mycket innan, jag ska gå in och köra 3 dagar pass ska jag göra , eller vad man säger , alltså Måndag,Onsdag,Fredag,


   
SvaraCitera

det är något sexigt med män som diskuterar styrketräning.


   
SvaraCitera

Nej, det låter helt idiotiskt. Välj vad som helst utom det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dvärgkastarn:

Nej, det låter helt idiotiskt. Välj vad som helst utom det.

vad låter helt idiotiskt?


   
SvaraCitera
kachin

tur jag inte gymmar, hjärnan hade dött av överbelastning [sad]

Hoppas du kör knäböj [cute]

Rävpojken säger vettiga saker.


   
SvaraCitera

ohrner:

vad låter helt idiotiskt?

Allt. Precis allt. Ska iväg och träna nu så jag hinner inte snacka mer men lyssna på Rävpojken.


   
SvaraCitera

träna bara överkroppen och gå runt som en gorilla i en tight, tight t-shirt.

har hört att tjejerna gillar sånt.


   
SvaraCitera

Ååh hade en diskussion om discoraggare idag [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men vad säger ni, jag vill få en bra form men vill mest bli stark duger schemat till det eller inte ? 🙂


   
SvaraCitera

Själv kör jag:

Dag 1: Bröst, axlar, triceps

Dag 2: Ben, mage

Dag 3: Rygg, biceps, traps, underarmar

Dag 4: Vila

Sen börja om på nytt. Du kan ju ha flera vilodagar mellan passen också... Du kan ju prova dig fram vad som funkar bäst, själv kör jag nästan bara med lösa vikter... Vissa övningar 5x5 och andra 3x8-12 osv...

Brukar inte köra marklyft så ofta, typ 2 ggr i månaden på ryggpasset.

På bröst/triceps/bröstpasset försöker jag ta varannan gång smal bänkpress och varannan gång vanlig.

ohrner:

men vad säger ni, jag vill få en bra form men vill mest bli stark duger schemat till det eller inte ? 🙂

Träna hela kroppen om du vill bli stark och få bra form. Ta inte för tunga vikter, det är viktigt att du har bra teknik då du lyfter. Har sett vissa som t.ex nästan bara tränar biceps och bröst som ser helt miffo ut, eftersom deras axlar typ hänger framåt, inte snyggt! [no-no]

Sen brukar samma personer lasta på massa vikt och göra övningarna helt fel [no-no]

Glöm inte att käka mycket och ett konditionspass är också bra för kroppen.

Fast egentligen, lysnna inte på mig... läs lite på kolozzeum istället... [crazy]


   
SvaraCitera

Tjabbamors.
Härligt att du bestämt dig för att styrketräna. Redan i början kommer du lära dig hantera stången rätt. Sedan kommer vikterna upp allt eftersom. Tänk alltid utförande före vikt.

Ta influenser och övningar efter vad du känner, men speciellt också vad du tror på. Ett tips är att lyssna igenom den här videon mfl (en serie).

Såhär ser mitt schema ut.
Dag 1: Bröst & Axlar / fram och utsida
Dag 2: Rygg & Baksida axlar
Dag 3: Ben och vader
Dag 4: Bröst & rygg
Dag 5: Armar/ Biceps & Triceps


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Historien:

Tjabbamors.Härligt att du bestämt dig för att styrketräna. Redan i början kommer du lära dig hantera stången rätt. Sedan kommer vikterna upp allt eftersom. Tänk alltid utförande före vikt. Ta influenser och övningar efter vad du känner, men speciellt också vad du tror på. Ett tips är att lyssna igenom den här videon mfl (en serie).Såhär ser mitt schema ut.Dag 1: Bröst & Axlar / fram och utsidaDag 2: Rygg & Baksida axlarDag 3: Ben och vaderDag 4: Bröst & ryggDag 5: Armar/ Biceps & Triceps

tack för svaret, ska kika in videon 😀 men hur funkar detta schema för dig då, bygger du på dig bra eller vad jag ska säga, haha jag är så dålig på att för klara så det finns inte 😉


   
SvaraCitera

ohrner:

har börjat gymma för cirka 1-2 veckor sedan

dte verkar dumt att gå från att inte gymma alls till att gymma 5 dagar i veckan är min spontana tanke.


   
SvaraCitera