Aviseringar
Rensa alla

Dukoral


Ämnesstartare

Jag ska ta Dukoral inför resan, medicin mot kolera och annan magskit man kan få utomlands. Det är tydligen inte helt ovanligt att man får biverkningar (i form av diarré,  komiskt nog). Har någon utav er tagit det och i så fall, hur mådde ni?

Behöver veta om jag bör ta den dagen innan en ledig dag eller så, så att jag slipper sjukanmäla mig pga diarré alternativt bajsa sönder jobbtoan.


   
Citera
Ämnesstartare

Nu har detta inget med det att göra då jag inte har någon egen erfarenhet. Men kom precis på att en tjej ur klassen som var i Ghana för vår skolgrej fick salmonella. Tyckte jag var läskigt.

Hoppas du får seriösa svar snart 🙂


   
SvaraCitera

har tagit det, fick inte diarré eller något annat jobbigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asch... Medicin är överskattat... Vodka är medicin isådanafall. Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xuzkie:
Asch... Medicin är överskattat... Vodka är medicin isådanafall. Blink

Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:
Nu har detta inget med det att göra då jag inte har någon egen erfarenhet. Men kom precis på att en tjej ur klassen som var i Ghana för vår skolgrej fick salmonella. Tyckte jag var läskigt.

Hoppas du får seriösa svar snart 🙂

Usch! Ska hålla koll på vad jag äter. Som tur är så ska jag bara äta på reservatet och det ska vara schysst käk där. Det är värre om man äter på olika restauranger, då är det svårt att hålla koll.

murabrab:
har tagit det, fick inte diarré eller något annat jobbigt

Skönt!

Xuzkie:
Asch... Medicin är överskattat... Vodka är medicin isådanafall. Blink

Kolera är också överskattat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skadeglädje


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:
Skadeglädje

Bajs, tihihii


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

Bajs, tihihii

ja, usch, inte kan du prata om sådant, diarré-spindeln 


   
SvaraCitera
Exner

Fingerprints: . Har någon utav er tagit det och i så fall, hur mådde ni?

Har tagit vid flera tillfällen, och aldrig upplevt några biverkningar - inte heller någon som jag rest tillsammans med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints: Usch! Ska hålla koll på vad jag äter. Som tur är så ska jag bara äta på reservatet och det ska vara schysst käk där. Det är värre om man äter på olika restauranger, då är det svårt att hålla koll.

Ja precis! Då kan de vara lite sådär så gäller ju att vara försiktig. Skönt att maten ska vara bra där då så du slipper allt sånt där! 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Har tagit vid flera tillfällen, och aldrig upplevt några biverkningar - inte heller någon som jag rest tillsammans med.

Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Har tagit vid flera tillfällen, och aldrig upplevt några biverkningar - inte heller någon som jag rest tillsammans med.

Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag läste magiskt först, va roligt. Det är väl nästan oundvikligt, bara vattnet är ju riskabelt jag menar:

image_23.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints: Har någon utav er tagit det

Nej, men behövde en ursäkt för att kunna göra ett inlägg för att berätta att "Dukoral" fick mig att tänka på durkslag och jag trodde att den här tråden skulle handla om nåt nytt fantastiskt durkslagRodnar

Hjärta


   
SvaraCitera