Aviseringar
Rensa alla

Duktig flicka-syndrom


Jag känner igen mig. Var sådan i 7:an - 8:an. Men sedan ngn gång i 9:an så släppte det. Jag gick till skolsystern osv. Men det hjälpte inte speciellt mkt. Hon sa att hon kunde prata med lärarna men det ville jag inte för hade de vetat hade det bara känts som att pressen blivit ännu större. Men ja, vissa lärare var rätt fantastiska ändå. Min tyskalärare brukade tex ringa hem till mig och säg att mitt tyskaprov inte alls gått dåligt utan att det gått jättebra osv. Fast sånt kändes egentligen bara konstigt typ.. Men det var ändå nice att höra : p


   
SvaraCitera
Bell
 Bell
Ämnesstartare

grodanboll_:

Fast sånt kändes egentligen bara konstigt typ.. Men det var ändå nice att höra : p

Söt lärare ^^
Jag vill inte heller blanda in för många liksom. Det handlar väl kanske om att inte visa sig svag inför andra. Fast jag tror inte att jag är rädd för det heller..jag vet inte. Skönt att det släppte för dig i alla fall! Ibalnd undrar man bara om man kan nå höga resultat utan att må såhär dåligt..antgligen kan man det, på något sätt.


   
SvaraCitera

Bell:

det finns ingen förutom mig själv som pressar mig.

var glad för det! Jag har både mig själv och mina föräldrar [n]


   
SvaraCitera
Bell
 Bell
Ämnesstartare

niljon:

var glad för det! Jag har både mig själv och mina föräldrar

[sad] Ajdå. Förstår inte föräldrar som pressar sina barn så hårt. Man ska först och främst bara älska dem som de är..och sen ska man uppmuntra, inte pressa.


   
SvaraCitera

Bell:

det släppte för dig i alla fall! Ibalnd undrar man bara om man kan nå höga resultat utan att må såhär dåligt..antgligen kan man det, på något sätt.

Grejen är den att om man knuffar bort all prestationsångest så lär man sig mer. Så kände jag det. Skolan är aldeles för betygfixerad. Men det betyder iofs inte att jag fick dåliga betyg i 9:an. Höjde dem istället ganska mycket : )


   
SvaraCitera

Lider av dålig pojke-syndromet[blush]


   
SvaraCitera
Bell
 Bell
Ämnesstartare

kebu12:

Lider av dålig pojke-syndromet

Vi kanske borde lära lite av varandra badboy [cute]


   
SvaraCitera

Bell:

Vi kanske borde lära lite av varandra badboy

Men du har ju iaf rätt mycket saker som är bra att ha[cute] Jag har bara saker som är dåliga att ha[sad] Så jag håller med[blush]


   
SvaraCitera
Bell
 Bell
Ämnesstartare

kebu12:

Men du har ju iaf rätt mycket saker som är bra att ha. Jag har bara saker som är dåliga att ha. Så jag håller med

Du har säkert nåt bra du med [cute] Det har alla[smile]


   
SvaraCitera

Bell:

Du har säkert nåt bra du med Det har alla

Kan få dej att må bättre med dej själv[blush]


   
SvaraCitera

Bell:

Ajdå. Förstår inte föräldrar som pressar sina barn så hårt. Man ska först och främst bara älska dem som de är..och sen ska man uppmuntra, inte pressa.

håller verkligen med... för det är bara jobbigt och stressande [sad]


   
SvaraCitera
Bell
 Bell
Ämnesstartare

kebu12:

Kan få dej att må bättre med dej själv

Jasså? [smile]


   
SvaraCitera

Bell:

Jag går nu i trean och har alltså bara några månader kvar att stå ut, men sedan väntar ju högskolestudier osv.

Högskolestudier är inte så väldans svåra, iaf inte inom humanoria. Ska du läsa juridik, till läkare eller något annat ambitiöst så kan det dock vara annorlunda.

Men hey, måste du börja högskolan direkt efter gymnasiet då? Eftersom du har en sån förstående mamma så tror jag nog att hon med skulle tycka att du förtjänar en timeout.


   
SvaraCitera
Bell
 Bell
Ämnesstartare

EVIL_GENIUS_IS_BACK:

Men hey, måste du börja högskolan direkt efter gymnasiet då? Eftersom du har en sån förstående mamma så tror jag nog att hon med skulle tycka att du förtjänar en timeout.

jag har tänkt bli socionom, men först jobba i minst 2 år, så ta det lugnt [smile] tack för tipset ändå [y]


   
SvaraCitera

Bell:

jag har tänkt bli socionom, men först jobba i minst 2 år, så ta det lugnt [smile] tack för tipset ändå [y]

Socionom är nog ganska lugnt tror jag. Låga behörighetskrav iaf.

Bränn inte ut dig på jobbet bara!


   
SvaraCitera