Aviseringar
Rensa alla

Duktig på dagen, hetsar på kvällen.


Ämnesstartare

Tözen:

som sagt så är väl grov självbehärskning svaret på frågan,men dom som inte hetsäter fattar inte att d bara är "att sluta äta".

Nej, det är ju därför det kallas ätstörning. Det finns ju bakomliggande orsaker till varför man har ett osunt förhållande till mat.


   
SvaraCitera

misfits:

Nej, det är ju därför det kallas ätstörning. Det finns ju bakomliggande orsaker till varför man har ett osunt förhållande till mat.

hmm,den sista man kan tro ha en ätstörning är en fet människa,yej,nu kan jag kryssa i ätstörning på min årslista oxå.(Y)


   
SvaraCitera

är aldrig duktig[sad]


   
SvaraCitera
blum
 blum

Tickstart:

Inse att tiden är kontinuerlig, och dagar bara är imaginära uppdelningar av den [rolleyes]

Hade inte spelat någon roll om det var på dagen jag åt och på kvällen jag var nyttig, jag äter fortfarande för mycket.


   
SvaraCitera

Lindblom:

Hade inte spelat någon roll om det var på dagen jag åt och på kvällen jag var nyttig, jag äter fortfarande för mycket.

Rör du på dej och allt det där?
Annars kan du skaffa dej andra bekymmer, ersätta liksom. Jag vet att jag gymmar fyra dagar i veckan i hopp om att tjejer ska tycka om mej mer, och det funkar. Motivationen alltså xD Du som redan är populär kanske inte fixar det..

Men börja springa om du kan, tar inte mer än en halvtimme kanske, se det inte som nån stor grej, och ät mindre. Det är det enda sättet som är riktigt effektivt och nyttigt.


   
SvaraCitera
blum
 blum

Tickstart:

Men börja springa om du kan, tar inte mer än en halvtimme kanske, se det inte som nån stor grej, och ät mindre. Det är det enda sättet som är riktigt effektivt och nyttigt.

Aa jo, försöker börja träna mer, men jag är för bekvämmmm. Har asmycket ånget över mina extrakilon när jag tänker på att behöva gå barbent i sommar eller när jag ska visa min stackars kropp för någon, men när det väl är dags att träna är jag för lat, och lurar i mig att det är skitsamma 🙁
Varför är jag så dålig?

Tickstart:

Du som redan är populär kanske inte fixar det..

[rolleyes][shake][confused][sad]


   
SvaraCitera

Lindblom:

Aa jo, försöker börja träna mer, men jag är för bekvämmmm

Been there [blush] Det går uppochner sånt där, motivation.. Gör det till en rutin så tidigt du kan. Gör det helt enkelt.

Lindblom:

Varför är jag så dålig?

Varför har jag en helt annan uppfattning? [shake][blush]


   
SvaraCitera

På kvällen är det då man brukar få ångest osv. beror väl på massa skit men personligen är det väl för att det är då man taggar ner och har tid att tänka och känna.


   
SvaraCitera

du behöver ju inte köpa minipizzor :s köp typ godis, mkt godare och känns inte lika fett.


   
SvaraCitera
blum
 blum

Tickstart:

Been there [blush] Det går uppochner sånt där, motivation.. Gör det till en rutin så tidigt du kan. Gör det helt enkelt.

Mm, det är nog det som gäller. Ska be mamma tvinga med mig varje gång.

Tickstart:

Varför har jag en helt annan uppfattning? [shake][blush]

Söt. Jag är bra på andra sätt!


   
SvaraCitera

Lindblom:

Mm, det är nog det som gäller. Ska be mamma tvinga med mig varje gång.

Är hon redan motionist är det ju jättebra [y]

Lindblom:

Söt. Jag är bra på andra sätt!

Jag visste väl [blush]


   
SvaraCitera

misfits:

Och sedan tänker jag att jag ska vara duktig imorgon, det är ju bara idag jag är onyttig.

Det där är en ganska jobbig situation. [sad]

En riktig "äta nyttigt klassiker" är att man äter lättfil till frukost, sallad till lunch, frukt till mellanmål och sen köper 13 hamburgare till middag och äter igen alla kalorier med råge.
Det syftar såklart på bantning men samma effekt går att se hos många som helt enkelt bara försöker att vara nyttiga, eftersom att just det ofta innebär en del smalmat automatiskt. Om man dessutom haft ett stört matförhållande tidigare brukar portionsstorlekarna inte vara särskilt tilltagna heller även om man kanske blir mätt just då.

MEN: Jag tror absolut inte att det är det som ditt problem beror på utan att det snarare är psykiskt betingat. Dock om du ska försöka gå emot de behöver du alla de bästa förutsättningarna och spontant känns det som att "äta nyttigt under dan" kan vara något som försvårar.

Lycka till by the way. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

hmm,den sista man kan tro ha en ätstörning är en fet människa,yej,nu kan jag kryssa i ätstörning på min årslista oxå.(Y)

Lindblom:

Varför är jag så dålig?

Du är inte dålig 🙂

BLODÅDRA:

du behöver ju inte köpa minipizzor :s köp typ godis, mkt godare och känns inte lika fett.

Skulle vi inte kunna använda den här tråden för att peppa varandra till att äta nyttigt, äta på dagen och framförallt inte hetsäta på kvällen? Det skulle kanske kännas bra att veta att andra också kämpar 🙂 Gäller er alla tre!

Pakanajuhla:

Lycka till by the way. [cute]

Tack så mycket 🙂 Jo, det är ju klart att det är psykiskt. Speciell smalmat äter jag inte så mycket, utan problemet är att jag inte har ätit alls på dagarna och sedan proppat i mig på kvällarna. Jag kan ha planerat en hel dag hur mycket jag ska äta på kvällen och hur jag ska njuta av det. Andra dagar tänker jag att jag inte ska äta mycket alls, så det är olika.

Den senaste veckan har jag ätit tills jag blir mätt, 3 mål om dagen, och när jag känner suget efter godis eller pizza äter jag morötter 🙂


   
SvaraCitera

misfits:

Skulle vi inte kunna använda den här tråden för att peppa varandra till att äta nyttigt, äta på dagen och framförallt inte hetsäta på kvällen? Det skulle kanske kännas bra att veta att andra också kämpar 🙂 Gäller er alla tre!

jag gillar att vara hungrig, gillar dock att äta också. det är dock lättare att inte äta något när man bor på en jävla öde robisonö där det inte finns några affärer. HEHE. åt just ett äpple och drack en kopp kaffe sen finns det ej mer.

men seriöst, jag tänker inte låta bli att äta. jag har mina upp och ner-perioder där jag svälter och där jag är normal. det funkar bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BLODÅDRA:

men seriöst, jag tänker inte låta bli att äta. jag har mina upp och ner-perioder där jag svälter och där jag är normal. det funkar bra.

Nej, låta bli att äta ska man ju inte göra! Men låta bli att hetsa i sig godis och pizzor! Citerade lite fel bara [cute]. Menade inte att du verkade ha problem 🙂


   
SvaraCitera