Aviseringar
Rensa alla

Dumma telefonförsäljare


Ämnesstartare

Bara en fråga, hur tänker telefonförsäljare när de ringer hem kl. 12 en vardag och letar efter "nån vuxen" ????
Jobbar inte de flesta då??? Och ibland säger de: "det finns också folk som jobbar på natten", Men asså sover inte dom då på dagen eller?????[mad]


   
Citera
Ämnesstartare

Telefonförsäljare är inte så mycket att hurra för, det är helt riktigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är man född dum blir man för eller senare teefonförsäljare
ounduvikligt öde


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De kan ju inte ingå avtal med en unge heller. Skulle ha sagt men ge mig mamis jobbnummer då [wink][wink][wink][wink][wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror att det förhåller sig så att det är just den tiden de jobbar. Om de inte ringer folk får de ingen lön, liksom!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

humanoid_boy:

Bara en fråga, hur tänker telefonförsäljare när de ringer hem kl. 12 en vardag och letar efter "nån vuxen" ????
Jobbar inte de flesta då??? Och ibland säger de: "det finns också folk som jobbar på natten", Men asså sover inte dom då på dagen eller?????

Man jobbar då, jobbade från halv nio på morgonen.

gillade det inte alls, väntade alltid med att ringa fram till 9 haha.. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finns alltid någon som är hemma då.

isola:

Skulle ha sagt men ge mig mamis jobbnummer då [wink][wink][wink][wink][wink]

Försökte alltid snoka reda på mobilnumret när jag jobbade som telefonförsäljare, antingen genom att fråga den som svarade i hemtelefonen eller genom att söka på eniro/hitta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ganon:

Försökte alltid snoka reda på mobilnumret när jag jobbade som telefonförsäljare, antingen genom att fråga den som svarade i hemtelefonen eller genom att söka på eniro/hitta.

För att ringa och sälja eller bara ha ändå? Känns som en berättigad fråga i detta fall!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

De kan ju inte ingå avtal med en unge heller. Skulle ha sagt men ge mig mamis jobbnummer då

Men jag har ganska mörk vuxen röst och svarar typ: Svenssons. Dom värsta ba: Hej, vi ringer från Göteborgs energi vi såg att......
Sen man ba: nej jag är ett barn. Och sen värsta säger dom: aha, men har du mamma eller pappa hemma?

Då kommer det roliga[bigsmile] då brukar jag typ säga: klockan är 12 på en torsdag, jobbar inte de flesta???

Och dom ba: haha, jo men vissa jobbar på natten du vet.

Sen kan man rosta dom igen och säga: men borde inte dom sova nu då om dom ska jobba på natten??

[badgrin]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

För att ringa och sälja eller bara ha ändå? Känns som en berättigad fråga i detta fall!

För att ringa och sälja.


   
SvaraCitera