Aviseringar
Rensa alla

Dummaste du någonsin hört?


Ämnesstartare

Vad är det dummaste du någonsin hört någon säga IRL?
Ja, det måste vara IRL eftersom på internet kan man hitta allt möjligt.

Mitt bidrag är följande,
En bekant berättade en historia om att hans gamla väckarklocka ibland rörde sig av sig själv (den här saken som slår emot klockorna alltså). Han trodde det var ett spöke, men då kom en annan bekant och hade en förklaring till det. Han sa:

"Det är ju små jordbävningar hela tiden som man inte känner. Marken skakar ju varje dag under Uppsala utan att man känner det så det är inte så konstigt" [tired]


   
Citera
Ämnesetiketter

hur kmr ni ens ihåg sånt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bump pump


   
SvaraCitera

har levt länge och hört mkt, kommer ej ihåg


   
SvaraCitera

Vet inte om det var frågan "Vilket djur är smurfarna?" eller den gången samma person blev förvånad när jag berättade att tjurar och kor är samma art bara att det är hona och hane, och fick kommentaren "Wow, kolivet är verkligen komplicerat" tillbaka. Kommer inte på något mer. [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nonoton:

Wow, kolivet är verkligen komplicerat

[bigsmile]


   
SvaraCitera

isola:

har levt länge och hört mkt, kommer ej ihåg


   
SvaraCitera

Var på en föreläsning gällande robotteknik på robotdalen, de visade en bollformad övervakningsrobot som kunde rulla runt i 40 km/h och filma saker och jag vet inte vad. Då frågar en snubbe:

Men vad händer om den välter då????

Föreläsaren tittade på honom länge, först förvånat och sedan bara misstroget. Han svarade till sist lite stammande att bollar inte brukar välta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dekadent:

bollar inte brukar välta.

Skulle sett jävligt skumt ut om en boll välter och inte kan komma upp, typ såhär:
Image


   
SvaraCitera

Amboshed:

Skulle sett jävligt skumt ut om en boll välter och inte kan komma upp, typ såhär:

Eller typ såhär

Image


   
SvaraCitera

isola:

har levt länge och hört mkt, kommer ej ihåg


   
SvaraCitera

Tråkigt att så få människor väljer att bidra med mer än en mening. typiskt UM-syndrom.

Den här är väl lagom komisk. Det skedde en kall vintermorgon för ett par år sedan när jag och två polare tog en sväng runt kvarteret när en av dom tog upp en bit snö för att knåda till en boll och kasta på oss, varpå han sade..

Han: - Aj fyfan vad den här snön är kall!
Jag: - Ja? vad tror du, det är ju snö..
Han: - Men snön var ju varmare igår.

[bigsmile]

En annan konversation när jag lanade med en annan polare för strax över en månad sedan gick såhär..

"Han kommer in genom dörren"
Jag: - Men vad fan har du varit idag då? Du har ju vart väck åtta timmar!
Han: Jo jag var hos morsan en sväng och så blev det film.. och saker tog ut på tiden...
Jag: - Jo men jag har ju ringt dig. Vi skulle ju lira idag och så..
Han: - *Tar upp mobilen*
Oj, verkade som att jag hade pilotinställning på.
Jag: - och vad fan är en pilotinställning?
Han: - Jo en inställning på på telefonen som gör att du varken kan ringa eller ta emot samtal.
Jag: - *Lugnat ner mig*
Att inte ta emot samtal och kunna ringa samtidigt verkar ju vara en rätt lam funktion "[crazy]"
Han: - *Blir arg*
Vad menar du med onödig? Den funktionen är ju jättebra! Den gör så att du inte kan ta emot samtal på telefonen.
Jag: - Jo, men det är rätt onödigt med att inte kunna ringa samtidigt.
Han: - *Blir ännu argare och höjer rösten*
Hur fan tänker du nu? Du tänker ju helt bakvänt! Vad menar du med att den är onödig?!
Jag: - Att inte kunna ta emot samtal är väl bra. men skulle man mot all förmodan vilja ringa så kan man ju bara ta väck funktionen, eller? Det är ju något du kan kontrollera, inte samma sak med att ta emot samtal, det kan du inte förmå.
Han: - *Blir om än, ännu argare och gapar med en röst som skär genom cement*
Men HALLÅ!!!! Du tänker så jävla konstigt ibland!!! Dum i huvudet "RAAAWRG"!!!
Jag: Okej men lyssna här lilla du.. Det skulle vara som att ge nyckel till dörren fastän man inte fick gå in genom den.. Att ge koden till ett kassaskåp fastän man inte fick öppna det.. Eller om vi översätter det till något mer lättbegripligt och angränsade i WoW.. Du sätter på en Parent-control till din unge men ger honom authenticatorn att gå in och ändra den..
Han: *Blir inte helt förvånande ännu argare, såpass att det är svårt att översätta i termer"
Jag: okej.. Du begriper uppenbarligen inte "i rest my case" [tired]

Och till den uppenbara frågan nu, ja han spelar Warrior ingame.


   
SvaraCitera

"Andra året är alltid svårast", sagt av random gnagare efter Djurgårdens succécomeback i Allsvenskan 2001.

Hur det gick sedan? SM-guld 2002 och 2003.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ganthuc:

ja han spelar Warrior ingame.

[mad][mad][mad][mad][mad]


   
SvaraCitera

I 7:an hade min kemilärare ett helt jävla föredrag om att vi har en "eld" inom oss.


   
SvaraCitera