Forumet - Dumpa

Dumpa

336 0 37

Spana också in:

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Jag tycker det är ett fruktansvärt fult och konstigt uttryck.

"Jag ser satir som en ventil. Med samma funktion som karnevalståg har. Tecknad satir kallas ju lite gammaldags för "skämtteckning". Det är en ungefär lika dålig (och gammaldags) benämning som ´glädjeflicka´, när det egentligen handlar om något tragiskt och hemskt. Många "skämttecknare" berör allvarliga ämnen. Satirisk bild har ju låg status, men speglar kanske sin tid allra bäst."
"Vi har brutit upp vårt förhållande" är så formellt att säga.
att säga "han dumpade mig", när du är tjej får folk att svara "åh, pussinuss, stackars diiiig gumman!!!! Vilket svin han är!!!![cry][mad]"
Är du kille och säger "Jag dumpade den där slynan" så låter du väldigt manligt och hingstig och alla andra brunstiga pojkar vill ta på dig.
oggelgoggel:

Varför inte? Varför ska man säga "gjort slut"?

För att det är mer neutralt. "Dumpa" låter fult och har en negativ klang, om man tänker efter på vad det betyder, vilket nog inte särskilt många gör.

PHilippaPH:

Den skithögen dummpade mig låter bättre än skithögen gjorde slut med mig.

Inte om man tänker efter, eftersom man nedvärderar sig själv genom att använda ordet "dumpade", som att man blev bortkastad. Fast jag tror inte speciellt många tänker så. [zzz]

Nintendo:

att säga "han dumpade mig", när du är tjej får folk att svara "åh, pussinuss, stackars diiiig gumman!!!! Vilket svin han är!!!![cry][mad]"
Är du kille och säger "Jag dumpade den där slynan" så låter du väldigt manligt och hingstig och alla andra brunstiga pojkar vill ta på dig.

Sant. [n]