Aviseringar
Rensa alla

Dumpad, tips på att gå vidare.


Ämnesstartare

Jag blev dumpad utav min kille för lite mer än en månad sedan. Vi hade varit tillsammans i 2½ år. Kvällen innan han gjorde slut såg jag honom hålla om en annan tjej ( vet att det inte är en stor grej ). Han berättade att det bara var en kompis, och självklart trodde jag på honom iochmed att jag litade på honom till 100%. Jag sov hos honom den natten och allting var hur bra som helst. Han berättade hur mycket han tyckte om mig osv. Dagen efter när vi skulle skiljas åt säger han till mig att han älskar mig, men sedan när vi möts två timmar senare säger han bara från ingenstans att han vill göra slut. Självklart frågade jag varför? fick då svar att han bara ville vara själv och inte ha någon flickvän. Dagen efter fick jag veta att han hade känslor för tjejen han höll om och hon hade desamma för honom. Han sa sedan att han inte vill att det blir vi två igen och inte vill ha någon kontakt mer med mig.

Jag har brytit kontakten helt och hållet med honom. Har varken ringt eller skickat något sms till honom på över fyra veckor.

Vet att jag inte kan göra så mycket åt det här mer än att bara acceptera hans beslut. Men det är svårt när det bara kom som det gjorde. Detta var mitt första förhållande så har aldrig varit med om detta.
Så vill ha lite tips på hur man kan gå vidare och slippa få ångest så fort man närmar sig ställen där man vet att han kan befinna sig.


   
Citera

Alltså. Knepigt av honom att vara helt normal och så bara helt plötsligt säga att han vill göra slut. Jätteknepigt. [tard]

Har tyvärr inga råd att ge dig. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Move on.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hairdresser:

säger han bara från ingenstans att han vill göra slut.

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Knepigt av honom att vara helt normal och så bara helt plötsligt säga att han vill göra slut.

mitt ex gjorde samma sak o.O sånt är inte ok tycker jag inte
sen tycker man att de borde förklara sig rejält innan de gör slut o ev. lösa problem om det finns ist för att ge upp allt bara sådär

--------

vet inte riktigt vad för tips som jag kan ge dig :S jag har iaf raderat mitt ex från msn o mobilen o hemsidor där vi har haft varandra bara för att inte påminnas alltför mkt om henne.

Umgås med polare så man har annat att tänka på kanske?
Att gå ut o söka efter ngn ny skulle jag inte riktigt rekommendera iaf.. inte förrän du mer lr mindre helt har kommit över honom iaf.

Lycka till 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, jag vet inte vad det var som hände med honom. Var som att han fick en tegelsten i huvudet under tiden vi inte var med varandra.:S

när vi möttes igen så pussades vi och kramades. vi gick i typ 10 min. Planerade vad vi skulle göra på kvällen osv. Sen bara häver han ur sig, jag vill göra slut!

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

LightInDarkness:

mitt ex gjorde samma sak o.O sånt är inte ok tycker jag inte
sen tycker man att de borde förklara sig rejält innan de gör slut o ev. lösa problem om det finns ist för att ge upp allt bara sådär

Han hade liksom inte gett mig några tecken att han ville göra slut, förr tvärt om. Han var bara mer och mer gullig mot mig. Så nu står jag här helt utan svar på någonting.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

LightInDarkness:

raderat mitt ex från msn o mobilen o hemsidor där vi har haft varandra bara för att inte påminnas alltför mkt om henne.

Har sagt upp all kontakt med honom också. Nu har det gått så lång tid så nu känner jag inget behov av att skicka något sms eller så. Men endå vill jag att han ska höra av sig så att jag kan få en förklaring på allting. Eller annars kanske det är bäst att det är som det är och bara släppa honom och gå vidare!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hairdresser:

Men endå vill jag att han ska höra av sig så att jag kan få en förklaring på allting

du kommer vilja det i flera månader längre fram oxå.
men det bästa är bara att försöka att inte tänka på honom.

ibland är ex till för att vara ex o inget mer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LightInDarkness:

ibland är ex till för att vara ex o inget mer

Jag antar att det är så. Tycker det är så otroligt tråkigt att det blev som det blev. Tror inte jag ens kommer klara av att ha han som vän senare heller. Kommer inte kunna se honom i ögonen. Så det är väll lika bra att det är som det är nu, så kommer jag antagligen kuna gå vidare snabber också!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aldrig varit med om (alla jag blir kär i säger att dom vill ha mig som vän bara, orka) men jag antar att det bara är att låta tiden läka dina sår. [love]


   
SvaraCitera

jävla killar!
De sårar tjejer[mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[sad][love] Blir fett ledsen av att läsa sånt.
Försök att umgås med dina vänner, prata ut om dina känslor, vad du egentligen känner. Och var inte ensam! Var i farten hela tiden. Lycka till<3


   
SvaraCitera

Ranjana:

jävla killar!
De sårar tjejer[mad]

Ja, för tjejer sårar aldrig killar. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

Försök att umgås med dina vänner, prata ut om dina känslor, vad du egentligen känner. Och var inte ensam! Var i farten hela tiden. Lycka till<3

Har ältat allt i en månads tid nu. Så har bestämt mig för att när jag är med kompisar så pratar vi bara om honom endast en gång, och då pratar vi om det en stund, sen inte nämna han alls mer under den tid vi gör något. Och det har verkligen hjälpt.

-----

Förstår liksom inte hur man kan göra så här och visa så lite respekt som han har gjort efter så lång tid man har varit tillsammans.

Och jag har då verkligen ingenting mer att säga den människan. Han kan inte ens hälsa när han har sett mig på stan. Tycker det är så fegt och omoget. Men det bevisar bara mer vilken idiot han är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det låter som en jättebra idé, du får vara glad över vännerna du har!

hairdresser:

Förstår liksom inte hur man kan göra så här och visa så lite respekt som han har gjort efter så lång tid man har varit tillsammans.

Jo, förstår att det är jobbigt. :s Usch, frustrerande också. Men sånt är livet, fan gör man.. Och det blir inte så mycket enklare om du börjar hata honom heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

Och det blir inte så mycket enklare om du börjar hata honom heller.

Det är sant, men kan säga att jag kan inte göra så mycket annat just nu, efter hur jäkla kränkt och utnyttjad jag känner mig efter den natten och efter så mycket han har sagt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hairdresser:

Det är sant, men kan säga att jag kan inte göra så mycket annat just nu, efter hur jäkla kränkt och utnyttjad jag känner mig efter den natten och efter så mycket han har sagt.

Mjo, rätt drygt. 🙁


   
SvaraCitera