Aviseringar
Rensa alla

Dun plockas från levande fåglar


Ämnesstartare

Sitter och läser om hur dun plockas från levande fåglar. Detta sker vid hela 90% av duntillverkningen i Ungern, Polen och Kina... Och detta pga att man skall få ut så mycket dun av en fågel som möjligt. Ju mer man plockar levande - ju mer växer det.
Detta är alltså det dun som säljs i Sverige (och så många andra länder) OCH Ungern får tom EU-bidrag för detta djurplågeri! Ja, det är vår egna regering som ser till att dessa produkter säljs i EU...
Det är helt absurt. Här ser vi verkligen hur lite koll EU egentligen har.

Och visste ni förresten att det för ett enda duntäcke behövs dun från hela 75 gäss? ( http://www.yle.fi/svenska/nyheter/artikel.php?id=150106)

Läskigt. Skrämande. USCH![sad]

Är du som jag emot detta...signera gärna krav på ett stopp för det här på följande sida: http://www.djurskyddet.se/index.asp?s=1


   
Citera

Såg reklamen blev helt "LOL WTF" [tard]


   
SvaraCitera

Du är lite bakom flötet va? Dessutom är det rätt åt fågeljävlarna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, det är verkligen helt...absurt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Evil Conduct:

Du är lite bakom flötet va? Dessutom är det rätt åt fågeljävlarna

Utveckla, tack.


   
SvaraCitera

Sen kan man ju fråga sig:

Om fågelmupparna nu inte vill att man ska sno deras fjädrar medan de lever, varför flyger de inte iväg då? Nej just det, ägd jävla pannkaka


   
SvaraCitera

Äter du döda djur? Använder du skinn? Använder du make-up? Päls? Skönhetsprodukter?

Jag är ledsen att behöva säga det här, men, du är en människa och du bidrar till att djuren lider.


   
SvaraCitera

TidenHarFåttFnatt:

Utveckla, tack.

Evil Conduct:

Sen kan man ju fråga sig:

Om fågelmupparna nu inte vill att man ska sno deras fjädrar medan de lever, varför flyger de inte iväg då? Nej just det, ägd jävla pannkaka


   
SvaraCitera

Evil Conduct:

Om fågelmupparna nu inte vill att man ska sno deras fjädrar medan de lever, varför flyger de inte iväg då?

det är ankor dom kan inte flyga utan vatten [no-no]


   
SvaraCitera

McLuver:

det är ankor dom kan inte flyga utan vatten [no-no]

Det skulle de ha tänkt på innan de gick ur badet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TidenHarFåttFnatt:

Evil Conduct: Du är lite bakom flötet va? Dessutom är det rätt åt fågeljävlarna

Bakom flötet??
Varför är det rätt åt fåglarna tycker du?

Evil Conduct:

Sen kan man ju fråga sig:

Om fågelmupparna nu inte vill att man ska sno deras fjädrar medan de lever, varför flyger de inte iväg då? Nej just det, ägd jävla pannkaka

Ja, vad tror du själv? det kan inte vara så att de faktiskt är FAST? Tror inte dett är så lätt för en fågel att fly från en uppfödningsbur, eller?

spindelnätaren:

Äter du döda djur? Använder du skinn? Använder du make-up? Päls? Skönhetsprodukter?

Jag är ledsen att behöva säga det här, men, du är en människa och du bidrar till att djuren lider.

Nej jag äter inte döda djur, använder inte skinn, make-up eller päls. Och jag håller med om att vi bidrar till djurs lidanden. Och så många gånger helt omedveten. Men när vi för en gångs skull får ett specifikt fall där vi vet att många djur lider och vi kan göra någonting åt det, ska vi bara rycka på axlarna då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Evil Conduct:

McLuver: det är ankor dom kan inte flyga utan vatten

Det skulle de ha tänkt på innan de gick ur badet

Innan de råkade födas upp i en uppfödningsbur?


   
SvaraCitera

TidenHarFåttFnatt:

ska vi bara rycka på axlarna då?

99% reagerar och blir upprörda/ledsna whatever, men en vecka senare så är allt bortglömt. Det är alltid mycket snack men lite verkstad här i världen. Tyvärr.


   
SvaraCitera

TidenHarFåttFnatt:

Ja, vad tror du själv? det kan inte vara så att de faktiskt är FAST? Tror inte dett är så lätt för en fågel att fly från en uppfödningsbur, eller?

Varför flög de inte iväg innan då? Och kan de inte bara säga "öhm ursäkta, men jag vill faktiskt behålla mina fjädrar själv tack"? Haha nej just det ja, djur är ju dumma i huvudet och kan inte prata, förlåt mig


   
SvaraCitera

TidenHarFåttFnatt:

Innan de råkade födas upp i en uppfödningsbur?

Taskig uppväxt, de får väl skylla på sina föräldrar


   
SvaraCitera