Aviseringar
Rensa alla

Dunjacka?!


Jag har en fantastisk Fjällräven. Den heter Eskimo.


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

isola:

Rättfärdigar min skinnjacka med att jag var ung och dum när den inhandlades.

Och jag rättfärdigar mina två med att den ena är fejk och att den andra är min mosters. [blush]


   
SvaraCitera

checka intersports hemsida. De hade sjukt många sidor med kläder så jag orkade inte titta igenom.


   
SvaraCitera

Måste vara bland de absolut fulaste ytterplaggen som finns, no offence.


   
SvaraCitera

isola:

Precis. Rättfärdigar min skinnjacka med att jag var ung och dum när den inhandlades.

Jag motiverar mina skinnkläder med att de håller i evigheter, vilket gör att jag inte konsumerar lika mycket som någon som köper syntetiskt eller liknande, vilket i längden är bättre för miljön.


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

Nachac:

Måste vara bland de absolut fulaste ytterplaggen som finns, no offence.

Dunjackor ja! Men varmt och skönt är det, och värmer det rumpan är det ++++.


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Dunjackor ja! Men varmt och skönt är det, och värmer det rumpan är det ++++.

Har en lång fin skinnjacka som värmer finfint. Är dock rätt varm i allmänhet, så det kanske är skillnad. Fast estetik går före bekvämlighet ändå[no-no].


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

Nachac:

Fast estetik går före bekvämlighet ändå.

Sådär tänkte jag när jag var 15, sen tog jag mitt förnuft till fånga. Dessutom är inte långa läderjackor särskilt estetiskt tilltalande heller. [blush]


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Nachac: Fast estetik går före bekvämlighet ändå.
Sådär tänkte jag när jag var 15, sen tog jag mitt förnuft till fånga.

Uppenbarligen inte[no-no] Eller vem försöker du lura? Bär du inte högklackat och tajta kläder alls? Sedan som sagt är jag allmänt tålig, särskilt vad gäller kyla. Tål inte värme alls, så det går bra ihop, på sätt och vis.

timeisrunningout:

Dessutom är inte långa läderjackor särskilt estetiskt tilltalande heller. [blush]

Är de visst[no-no] Särskilt på mig.


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

Nachac:

högklackat

Jadå. Men inte på vintern.

Nachac:

tajta kläder

Aldrig.


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

Jadå. Men inte på vintern.

Och du menar att det är bekvämt?


   
SvaraCitera

Jag kan inget mer en att instämma i varje ord du säger. Men jack hatar dun-jackor faktiskt, tycker inte om dom alls men vissa är väl ''okej'', men den stora delen ser skrämmande ut. Jag ska nog köpa en helly hansen, läckra tycker jag.

Tyvärr kan jag inte ge dig något tips eftersom jag inte vet hur du ser ut, kroppsform. har man rumpa, bröst.. fett? eller något annat skoj så underlättar de nog att hitta en schysst jacka. Färgen är också svår att plocka fram. Men jag är rätt så trött på allt svart/vita.


   
SvaraCitera

Nachac:

Jag motiverar mina skinnkläder med att de håller i evigheter, vilket gör att jag inte konsumerar lika mycket som någon som köper syntetiskt eller liknande, vilket i längden är bättre för miljön.

Miljön ja, men du stödjer ju fortf djurindustrin.


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

Nachac:

Och du menar att det är bekvämt?

Absolut. Har ett par högklackade som jag köpte på min artonårsdag som jag är bekvämare i än i många av mina plattare skor. De är underbara. Att höga klackar endast är obekvämt är en förlegad myt.

zulgum:

Tyvärr kan jag inte ge dig något tips eftersom jag inte vet hur du ser ut, kroppsform. har man rumpa, bröst.. fett? eller något annat skoj så underlättar de nog att hitta en schysst jacka. Färgen är också svår att plocka fram. Men jag är rätt så trött på allt svart/vita.

166 cm och normalviktig. [cool] Nej, jag vet, jag funderade på det där med svarta jackor och kom fram till att jag ska ha en mörkblå istället, så ger det vintern lite färg och sådär. Dessutom kommer det gå ihop fint med min nuvarande hårfärg.


   
SvaraCitera

isola:

Miljön ja, men du stödjer ju fortf djurindustrin.

Får väga det emot varandra. Dessutom var eventuell ko eller tjur eller vadsomhelst redan död på grund av köttet.


   
SvaraCitera