Aviseringar
Rensa alla

Duscha före träning


kachin
Ämnesstartare

Har ni gjort det ngn gång? Varför?

Det har nog hänt mig, några enstaka gånger. Kanske mer vanligt inför lopp/tävlingar. Blir en bättre känsla på något sätt. Känner sig lite snyggare, fräschare och "snabbare". Ser man redan ut som ett träsktroll efter 1 km löpning t.ex känns det inte lika taggande 🙁 men det kanske bara är jag.......... Rodnar

Obs med före menar jag att man duschat någon/några enstaka timmar innan träning. Inte att man duschar på morgonen och tränar på eftermiddagen. Söt


   
Citera
kachin
Ämnesstartare

Btw undrar hur det är inom brottning t.ex Skadeglädje Mysigt att ligga i någons armhåla som ej duschat på några dagar Skadeglädje


   
SvaraCitera
penja

Någon enstaka gång, pga inte tänkt träna med kommit på att jag hinner eller så ändå.


   
SvaraCitera

Upplever att man får mer driv om man duschar kallt utav helvete precis innan man kastar sig ut och löper, man går in i vikinga mode och bara köttar sen.


   
SvaraCitera
kachin
Ämnesstartare

penja: Någon enstaka gång, pga inte tänkt träna med kommit på att jag hinner eller så ändå.

Jaa men det där är nog ganska vanligt.. har varit så för mig med ibland

dazed: Upplever att man får mer driv om man duschar kallt utav helvete precis innan man kastar sig ut och löper, man går in i vikinga mode och bara köttar sen.

Hmm intressant, skulle nog inte funka på en frusen person som mig dock. Gör du detta året runt?


   
SvaraCitera

Har hänt för att jag glömt bort att jag ska träna och sen upptäcker det och då tänker "jag är dum i huvudet".


   
SvaraCitera

Det har hänt de gånger jag har motionssimmat, för visst räknas detta som träning i sammanhanget? Duscha före simning gör man väl i regel av hälsomässiga skäl för andra i bassängen liksom.. Det är allmänna, oskrivna regler..

    


   
SvaraCitera

kachin:

Hmm intressant, skulle nog inte funka på en frusen person som mig dock. Gör du detta året runt?

Ja i princip. Det triggar väl i gång något slags överlevnadsrespons i kroppen och man får lite adrenalin och allt vad det heter som gör att man kan pusha satan. Nästan bäst att springa på  vintern, inte så mycket andra jävlar man stöter på som kommit på idéen att snöra på sig sina adidas och löpa satan i snöyra och -20. 


   
SvaraCitera

kachin: nej (Du röstade på detta alternativ)

pga torkar ut huden och tar tid


   
SvaraCitera

kachin: nej (Du röstade på detta alternativ) 

Man ska inte vara snygg när man tränar Skadeglädje och så är det så jääkla tråkigt att duscha, man måste ju ändå duscha efter träningen.


   
SvaraCitera

kachin: jag tränar inte [cool] (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

kachin:
Btw undrar hur det är inom brottning t.ex Skadeglädje Mysigt att ligga i någons armhåla som ej duschat på några dagar Skadeglädje

 svimmar hen av stanken behöver man ju inte bemöda sig mer för att vinna Blink

S3ON: Det är allmänna, oskrivna regler..

stått på typ 676 skyltar i alla badhusomklädningsrum jag besökt


   
SvaraCitera

Nä. Däremot har det någon enstaka gång hänt att jag tvättat håret, om jag tyckt mig se lite för äcklig ut.


   
SvaraCitera

duschar innan simning, inte annars.


   
SvaraCitera

isola: stått på typ 676 skyltar i alla badhusomklädningsrum jag besökt

Med oskrivna regler syftade jag på sådana som inte står i boken för Sveriges rikes lagar. Rodnar


   
SvaraCitera