Aviseringar
Rensa alla

Dyslexi-De bästa pluggtipsen! (Icke-dyslektiker är också välkomna att bidra med tips)


Ämnesstartare

Jag är dyslektiker och är nyfiken på hur andra med dyslexi pluggar! Ni som inte har dyslexi får väldigt gärna svar också! Skiv era bästa tips här! 🙂


   
Citera
Ämnesstartare

svara*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MINA PLUGGTIPS: LÄS IGENOM BOKFITTAN TVÅ GÅNGER OCH GÅ TILL PROVET.


   
SvaraCitera

Hästen:

Jag är dyslektiker och är nyfiken på hur andra med dyslexi pluggar! Ni som inte har dyslexi får väldigt gärna svar också! Skiv era bästa tips här! 🙂

Hej! När fick du din diagnos och hade inte din logoped ett åtgärdsmöte tillsammans med dina föräldrar och pedagogerna på din skola då? Där borde det ha diskuterats hur man på bästa sätt ska hjälpa dig och eventuellt få möjlighet till alternativa verktyg som talböcker och talsyntes på datorn etc, beroende på vad du behöver hjälp med, så klart.

Jag är f.ö. inte dyslektiker, men är logopedstudent och håller för tillfället på med dyslexiblocket, är ute på praktik nu osv.


   
SvaraCitera

Lurendrejeri:

svara*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:

vara*

min tokroliga kommentar efteråt raderades tydligen.. [sad]

alla länkar den där och jag har inte sett 4an än, fick aldrig chans att bli överaskad av honom [cry]


   
SvaraCitera

Lurendrejeri:

alla länkar den där och jag har inte sett 4an än, fick aldrig chans att bli överaskad av honom [cry]

Äh, inte så farligt. Din tid kommer!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du verkar vara en snel hest!


   
SvaraCitera

Pluggar inte.

Vet redan att jag är dum i huvudet, så det är ovärt och depressivt att få det på papper också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För mig handlade allt om en slags mognadsprocess, att tycka skolan är lärorik och betydelsefull för ens framtida utveckling. Då lossnade allt för mig.

När jag började gymnasiet berättade jag inte ens för mina föreståndare att jag var dyslektiker. Anledningen till de var att lärarna tidigt bildar sig en uppfattning om ens begåvning redan innan man lämnat in en uppgift.

Använd dom förmåner du har som dyslektiker.
- Mer tid på prov.
- Rätt till muntlig/skriftligt prov.
- Att få tillgång till ljudböcker.
- Använd datorn/mobilen istället för att skriva förhand.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dyslexi är bara ett jävla hittepå.


   
SvaraCitera

Faith No Man:

Dyslexi är bara ett jävla hittepå.

fuck off


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

fuck off

Ytterst olämpligt.

Anmäld.


   
SvaraCitera

Faith No Man:

Ytterst olämpligt.

Anmäld.

oh, all the fucks i give..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

oh, all the fucks i give..

Nu får du se till att vårda språket. Det kliar i fingrarna att trycka "Anmäl" en gång till.


   
SvaraCitera