Aviseringar
Rensa alla

Dystopi, snart verklighet?


Ämnesstartare

negativ framtidsvision, dyster framtidssyn; inhumant samhälle 


   
Citera
Ämnesstartare

Rullar ögonen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jaaaa     


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

asså, världen är inte en trygg plats
jag vet inte var man kmr ifrån om man tror att det är tryggt.
men man måste lära sig leva med det & försöka förbättra världen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vilken, mer specifikt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror att mänskligheten balanserar på en tunn lina just nu. Om vi inte löser miljöproblemen och de ekonomiska problemen inom snar framtid kan det mycket möjligt bli en mörkare värld framöver.


   
SvaraCitera
Exner

ja                   


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har inte det varit spådomen? Att allt egentligen blir sämre? Upp med hakan. Sätt upp mål, visioner. Kämpa för dom. Ta ett samhällsansvar och ägna dig åt att göra något som visar konkreta samhällsförändringar. Det känns meningsfullt och då kommer du också se vad bara dina handlingar kan göra för skillnad och att de således är betydelsefulla. 


   
SvaraCitera
Draug

Det är redan verklighet, som läget ser ut nu så är framtiden verkligen dyster att beskåda. Vi är ju på väg åt lite fel håll känns det som på många fronter i världen. Men Jag hoppas att tiden och framtiden kan ge mig en bättre och ljusare syn på saken.


   
SvaraCitera
frukt

Jag väntar på att flottor av drönarplan ska bli helt automatiserade, från själva flygandet till ekonomisk administration och reparation - en framtid där statsöverhuvuden kan säga "general, deploy the algorithms" och resten sköter sig självt.


   
SvaraCitera
frukt

Ett globaliserat informationssamhälle där ökad handel och uppkoppling snarare än främjar samarbete bara öppnat upp för nya fronter på vilket nya former av krig förs.


   
SvaraCitera
frukt

En värld där Steve FUCKING Jobs verkligen hyllas som ett jävla geni vid sin död för att vi gillar våra shiny märkes-plingplongs. FÖRIHELVETE.


   
SvaraCitera
lax
 lax

frukt: En värld där Steve FUCKING Jobs verkligen hyllas som ett jävla geni vid sin död för att vi gillar våra shiny märkes-plingplongs. FÖRIHELVETE.

det. där.


   
SvaraCitera
lax
 lax

plus... jag lyckas inte få pojkvän. så. 


   
SvaraCitera