Aviseringar
Rensa alla

E-BUTIK


Ämnesstartare

tjenare tänkte starta en egen e-shop är 15 har hittat bra grossister mm , har för mig att man kan få nåt bidrag från skolan eller nåt nån som vet ? 🙂[bigsmile]


   
Citera
Ämnesstartare

Åfan, jag har funderat på att köpa lite E faktiskt...


   
SvaraCitera

Ha det så roligt med allt pappersarbete och F-skattesedlar mm.


   
SvaraCitera

God Konsument:

Åfan, jag har funderat på att köpa lite E faktiskt...

😀

skillarn:

tjenare tänkte starta en egen e-shop är 15 har hittat bra grossister mm , har för mig att man kan få nåt bidrag från skolan eller nåt nån som vet ? 🙂

varför skulle vi ge dig bidrag för att sälja E?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad är en E-butik? [tard]


   
SvaraCitera

Bah! Är det inte så att du måste vara 18 för att få bli en rättslig person och skriva under för ett företag?


   
SvaraCitera

Knothole:

Är det inte så att du måste vara 18 för att få bli en rättslig person och skriva under för ett företag?

16. [no-no]
Dold text: Tror jag. [blush]


   
SvaraCitera

Veritas:

16. [no-no]

Vid 16 år får du sköta din egen ekonomi, men jag tror inte du får bli en juridisk person.


   
SvaraCitera

Knothole:

Vid 16 år får du sköta din egen ekonomi, men jag tror inte du får bli en juridisk person.

Jag tror att du med målsmans tillstånd får starta samt driva ett företag från att du är 16 år. Då är även försäljning av varor antagligen inkluderat.


   
SvaraCitera

erotikbutik.


   
SvaraCitera

Veritas:

Jag tror att du med målsmans tillstånd får starta samt driva ett företag från att du är 16 år. Då är även försäljning av varor antagligen inkluderat.

Målsmans tillstånd spelar ingen roll i detta fall. Lagen är till för att skydda dig så att du, ifall företaget går i konkurs, inte blir betalningsskyldig innan du är myndig.


   
SvaraCitera

en butik där man säljer bokstaven E? [tard]


   
SvaraCitera

Knothole:

Målsmans tillstånd spelar ingen roll i detta fall. Lagen är till för att skydda dig så att du, ifall företaget går i konkurs, inte blir betalningsskyldig innan du är myndig.

Men om du startar företaget som enskild firma då är det ju inte företaget som går i konkurs om allt skulle skita sig.


   
SvaraCitera

Veritas:

Men om du startar företaget som enskild firma då är det ju inte företaget som går i konkurs om allt skulle skita sig.

Har du skulder till grossisterna måste de betalas. Har företaget inga pengar måste detta ske ur egen ficka.


   
SvaraCitera

Knothole:

Har du skulder till grossisterna måste de betalas. Har företaget inga pengar måste detta ske ur egen ficka.

Okej, är du helt säker på detta (källa?) eller är det vad du tror?
Inte att det måste betalas då utan det faktum att man inte får göra det som 16-åring.


   
SvaraCitera