Aviseringar
Rensa alla

E snus bättre än cigg?


Ämnesstartare

Rent hälsomässigt...o nej inge pest lr kolera svar


   
Citera
Ämnesstartare

Nej, det är det inte (tror jag). Dom är farliga på olika sätt och så. Jag tycker att snus är vidrigare än cigg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är inte 100% säker men ganska säker på att det är de, bör ju va det, ja menar rök i lungorna måste ju va sämre än lite grejjs under läppen. [surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Nej, det är det inte (tror jag). Dom är farliga på olika sätt och så. Jag tycker att snus är vidrigare än cigg.

Känns inte som det. Cigg har ju sååå mkt skit i sig. Känns som snus mest skadar munnen...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Är inte 100% säker men ganska säker på att det är de, bör ju va det, ja menar rök i lungorna måste ju va sämre än lite grejjs under läppen. [surprised]

Jaa samma tanke här


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Känns inte som det. Cigg har ju sååå mkt skit i sig. Känns som snus mest skadar munnen...

Ahhh. Kanske är så. Men det kanske rinner ner massa äcklig snussaft ner i magen och det är nog inte heller så bra. Sedan så blir munnen helt cp om man snusar för mkt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Ahhh. Kanske är så. Men det kanske rinner ner massa äcklig snussaft ner i magen och det är nog inte heller så bra. Sedan så blir munnen helt cp om man snusar för mkt.

Ja jo me nde e nog värre för de som snusar hardcore-snus tex ettan m,m, men sen finns det tjejsnus som ej e lika starkt tex mocca granatäpple catch lakrits viol osv så de fräter ej lika mkt tror jag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Ja jo me nde e nog värre för de som snusar hardcore-snus tex ettan m,m, men sen finns det tjejsnus som ej e lika starkt tex mocca granatäpple catch lakrits viol osv så de fräter ej lika mkt tror jag

Ah oki. Jag ska nog inte säga något. Snusar inte. Röker inte heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Ah oki. Jag ska nog inte säga något. Snusar inte. Röker inte heller.

skönt[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lär ju inte förstöra lungorna på samma sätt iaf [tard]


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

snus förstör ju inte lungorna iaf men munnen fy fan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

läkartidningen.se:

Vi har heller inte någonsin uttalat att snus är helt ofarligt från hälsosynpunkt. Vad vi sagt är att snus i alla situationer är väsentligt mycket mindre farligt än cigaretter. Om detta är den vetenskapliga världen enig. Många sjukdomsrisker skulle försvinna helt och övriga minska betydligt.

Vi menar att desinformation under vetenskaplig täckmantel om olika tobaksprodukters hälsoeffekter är oredlig och kontraproduktiv. Framför allt bidrar det inte till en förbättrad folkhälsa.

Över hälften av Sveriges vuxna befolkning tror felaktigt att snus är lika farligt som eller farligare än cigarettrökning. Detta trots att den vetenskapliga världen sedan länge konstaterat att det finns en dramatisk riskskillnad till snusets fördel.

http://www.lakartidningen.se/07engine.php?articleId=9422
[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja. Det är ingen pest eller kolera, det är snarare som att jämföra en Fiat Uno med en Boeing 747 och undra vilken som egentligen förorenar mest.


   
SvaraCitera