Aviseringar
Rensa alla

e yoga bra t nåt lr?


Man får bättre balans, blir vigare och starkare. Beror kanske på vilken yoga man sysslar med, men de yogaformer där man måste hålla varje position väldigt länge gör en mycket starkare i längden. Min morbrors fru är yogalärare och har sysslat med yoga större delen av sitt liv, hon är 50 år men har en kropp som en 20-åring.

Men tja, man måste nog syssla med yoga väldigt mycket för att få ut något ordentligt av det. Annars får man nog nöja sig med att känna sig lite avslappnad, eller något. Jag håller med dig om att det känns som att det inte ger särskilt mycket alls.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

tror jag är för lat och inte tillräckligt handligskraftig för att verkligen komma iväg på det vilket fall[sad]

Släpp den där tanken genast. Killar går EJ på yoga. Bara sådana personer som tror att dom kommer kunna suga sin egna kuk efter ett tag[chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sebbenen:

Släpp den där tanken genast. Killar går EJ på yoga. Bara sådana personer som tror att dom kommer kunna suga sin egna kuk efter ett tag

var 2 st killar på yogan jag var på igår.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tilda1988:

Bara sådana personer som tror att dom kommer kunna suga sin egna kuk efter ett tag

[n]


   
SvaraCitera
Vision

Capture:

Man får bättre balans, blir vigare och starkare.

+ får än att känna sig harmonisk, löser upp spänningar i kroppen, sätter i gång cirkulationen, ökar koncentrationsförmågan, etc.

Jag upplever själv att yoga ger mig mycket. Efter varje yogapass får jag ofta väldigt mycket träningsvärk, genomförande med när jag gått ett boxningspass, sprungit i 20 min + gymmat etc. Dock beror det ju såklart på vilken typ av yoga man väljer att gå på. Efter yogan känner jag mig också väldigt lugn på ett sätt, och det har även blivit lättare för mig att studera under en längre tid. Men det är ju jag. [crazy]

FreeWay89:

Det ironiska är ju att yoga från sitt urspringsland används för att förbereda sig för döden.

Typskt hollywood att vända det till något man kan tjäna pengar på.

Nej, inte direkt. Yoga är ett sätt att försöka, efter att man dött, nå "moksha", ett begrepp som inom hinduismen betyder att man upphör att återfödas och istället blir en del av universum. Jag förstår inte heller riktigt hur du tänker. Jag menar, egentligen kan man ju säga att hela livet är en "förberedelse inför döden". Det beror ju bara på hur man väljer att leva det. Vissa väljer att leva i harmoni och balans, vissa väljer att tänka cyniskt och försöka se igenom allt. Dold text: (Säger ej att jag är harmonitjejennr1, är faktiskt ganska cynisk själv om sanningen ska fram) Dessutom så mår ju folk bra av yoga, och vad spelar det då för roll vad meningen med övningen från början var?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tilda1988:

vad säger ni. har ni nån åsikt...

Du vet min åsikt [smile]


   
SvaraCitera
Vision

Sebbenen:

Släpp den där tanken genast. Killar går EJ på yoga. Bara sådana personer som tror att dom kommer kunna suga sin egna kuk efter ett tag[chocked]

Hallå, duuh, yogan kryllar av tjejer med snygga kroppar, som säkert attraheras av killar som vågar vara lite alternativa och gå på yoga [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vision:

Hallå, duuh, yogan kryllar av tjejer med snygga kroppar, som säkert attraheras av killar som vågar vara lite alternativa och gå på yoga [wink]

aa o gillar man cameltoes så är det nog också ett yrrerligt tillfälle för killar :]


   
SvaraCitera
Vision

Sebbenen:

aa o gillar man cameltoes så är det nog också ett yrrerligt tillfälle för killar :]

Får man cameltoe om man går på yoga? [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vision:

Får man cameltoe om man går på yoga? [crazy]

alla böjer sig o har sig så I guess 😛


   
SvaraCitera