Aviseringar
Rensa alla

Eastern Sun mod till Diablo 2


Ämnesstartare

Är det någon här som lirar den?

Det är en fet-bra mod till Diablo 2 som helt enkelt gör spelet mycket större. Tusentals nya föremål, förändrade kartor, flera hundra (kanske tusen) kub-recept, nya skills och massa grymma grejer. Framförallt har allt balanserats så att nästan inga färdigheter är dåliga. Nu är ren Golem-mancer möjligt, likaså summoning-paladin och corpse-explosion-sorceress, mycket tack vare oskills.

Någon här som lirar det? Om ni gör så är den här tråden för tjôtande och bytande och allt sånt där, kanske kan man t.om. köra en UM-server?

Om ni inte lirar det finns det på den här sidan. Man kan ha det parallellt med vanliga d2.
Image


   
Citera
Ämnesetiketter

Tror min polare o hans lillebror o farsa skulle digga den


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jucka:

Tror min polare o hans lillebror o farsa skulle digga den

Locka dit dem? [smile]

Vill ha någon att spela med/mot...


   
SvaraCitera

Stringburka:

Locka dit dem?

Vill ha någon att spela med/mot...

Men de kör mest bara LAN de har sina bästa gubbar där 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Faan att man blev bannad :<


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jucka:

Men de kör mest bara LAN de har sina bästa gubbar där 🙂

Pickabooeh:

Faan att man blev bannad :<

Det här är alltså inte battle.net, det är single player/tcp-ip/lan...

Så det är bara att joina! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Så det är bara att joina! [y]

Kanske. Frågan är om man orkar levla, annars kan man ju ladda hem chars [zzz]


   
SvaraCitera

Stringburka:

Så det är bara att joina!

wicked, men min polare kmr inte hem förräns om 2veckor ^^ o ja orkar inte installera D2


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pickabooeh:

Kanske. Frågan är om man orkar levla, annars kan man ju ladda hem chars [zzz]

Finns nog inga att ladda ner, men det tar inte så lång tid att komma till hyffsad level. På turneringarna brukar folk komma till ~lvl 70 första veckan.
Man levlar lite snabbare i ES, när man klarar hell är man omkring 90 istället för 70, och maxleveln är 100 istället för 99 (oooh! Fett mycket mer!).
Sedan är normal väldigt lätt, nightmare är väl sådär lite svårare men fortfarande ganska lätt, medan hell är just helvetet och kräver mycket förberedelser, så att säga. Så att få en hyffsad char går fort, men en riktigt bra tar lång tid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Så att få en hyffsad char går fort, men en riktigt bra tar lång tid.

Mjo, det jag menade. Det tog 1-1½ år för mig att bli riktigt bra på b.net utan att få en massa free items. Fast det var roligare då man var riktigt noob och satt och gjorde alla quest med vänner 😀


   
SvaraCitera

Låter som ett försök att reviva ett dött spel..
Jag orkar inte haka på tyvärr :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pickabooeh:

Det tog 1-1½ år för mig att bli riktigt bra på b.net utan att få en massa free items.

Här kan du teoretiskt sätt bli nästan hur bra som helst, med tillräckligt mycket saker, därför att det går att förändra föremål så mycket. Men det behövs inte. INGEN av de som sitter på Eastern Sun's forum är "bäst" så att de inte kan bli bättre, liksom. Däremot kan du göra vilken build som helst, t.o.m. en melee-sorc/necro eller en barbarian caster, och ta honom genom hell.

CarlPhilip:

Låter som ett försök att reviva ett dött spel..
Jag orkar inte haka på tyvärr :/

It's alive, it's alive!

Alltså, förändringarna är ENORMA. Det blir som ett helt annat spel, men ändå inte, typ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är filen bara 80 mb hade för mig att den var mycket större sist jag lirade för 1 år sen.. Annars en fett bra Mod helt klart!


   
SvaraCitera

Har lirat massa mods till d2, de flesta blev tråkiga i längden. Har dock inte testat denna, men ska görat [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ninjafish:

Är filen bara 80 mb hade för mig att den var mycket större sist jag lirade för 1 år sen.. Annars en fett bra Mod helt klart!

Sniffepinne:

Har lirat massa mods till d2, de flesta blev tråkiga i längden. Har dock inte testat denna, men ska görat [smile]

Det har hänt mycket det senaste året, enormt mycket. Det är den bästa mod jag spelat och den har räckt lika lång tid som grundspelet för mig 🙂


   
SvaraCitera