Aviseringar
Rensa alla

ebokhandel sökes


Ämnesstartare

jag letar efter en vettig handelsplats för eböcker, helst i drm-fritt epubformat, men de flesta format som inte är begränsade till en viss läsare (hej skräpkindle) är okej. således går amazon bort, och det är ungefär där min koll tar slut.

vad jag är ute efter för stunden är facklitteratur på ämnet marknadsföring, och att en hel del av dessa ska vara så idiotiskt svåra att hitta i elektroniskt format är både lustigt och rätt jävla illa.

de ska (beroende på format) läsas på datorskärm eller på en bebook neo, för er som har koll på drm-gegg. om det är någon som har koll på hur man på något semilegalt sätt kan konvertera kindleböcker till vettigt format så vore även information om detta välkommet.


   
Citera
Ämnesstartare

http://www.kobobooks.com

Ska tydligen stödja bebook one och mini, så förhoppningsvis även neo.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

http://www.kobobooks.com

yay, utbud. faktiskt bättre än amazon på området, tror jag. eller kanske inte bättre i allmänhet, men jag tror inte att utgåvan av guerilla marketing som jag primärt är ute efter ens fanns som ebok på amazon, men den fanns där. dessutom lägre priser på det mesta, tror jag.


   
SvaraCitera
Åtta

Det är rätt simpelt att ta bort DRM:en från Amazons eböcker. En snabb googling bör ge dig det du söker.


   
SvaraCitera

Adlibris säljer vattenmärkta epub:ar tror jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trodde detta var en rolig tråd[sad]
hade fel[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Det är rätt simpelt att ta bort DRM:en från Amazons eböcker. En snabb googling bör ge dig det du söker.

fast det ändrar väl inte deras format. men å andra sidan, nu har vi ju hittat en sida där jag kan köpa relevanta saker i ett format som jag kan använda som det är. men det är värt att veta om jag skulle hitta något jag vill köpa som inte finns annat än på amazon.

Hampie:

Adlibris säljer vattenmärkta epub:ar tror jag.

vill minnas att deras utbud är rätt jävla dåligt, dock. men där har jag inte kollat än.

Complicated:

trodde detta var en rolig tråd[sad]
hade fel[sad]

trådar ska inte vara roliga, de ska vara informativa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

trådar ska inte vara roliga, de ska vara informativa.

trådar ska inte vara informativa, trådar ska vara underhållande


   
SvaraCitera