Aviseringar
Rensa alla

eboksapp till android sökes


Ämnesstartare

jag letar efter en app till min galaxy tab 7.7 som allra minst stöder formaten mobipocket, epub och pdf. gärna några populära drm-format också, så att jag kan ha allt samlat på samma ställe, men bara något som klarar mobi, epub och pdf vore en förbättring.

låter enkelt, men jag har fan inte hittat en app som klarar "alla" dem än. vilket är lite katastrofalt. vad fan, liksom?


   
Citera
Ämnesstartare

fan, det behöver inte ens vara en läsare, det räcker att den indexerar böcker på ett snyggt sätt så att jag kan öppna dem med tredjepartsprogram så att jag slipper sprida ut skit över hela jävla enheten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du borde kunna indexera med calibre tror jag.


   
SvaraCitera
Zsasz

Du kan inte bara hitta ett bra program som stöder epub och sedan bara konvertera dina mobipocket och pdf-filer till epub istället?, Jag vet inte hur många filer du har, men om det inte är allt för många så borde det väll inte vara några större problem, även om du har många borde det väll finnas något program som kan batch-konvertera alla. På så sätt kan använda ett av de du redan hittat som fungerade med epub (om du nu hade något specifikt program redan testat vill säga).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kan inte quota pga att um är kasst, men ja.

calibre finns inte till android såvitt jag vet, och att köra den version som bara synkar med calibre på en dator kräver dels att jag har en dator med calibre, dels (antar jag) att det blir svårt/omöjligt att bara ladda ner grejer via min tablet, vilket är ett krav (annars hade jag bara kunnat konvertera grejer på en dator).

att konvertera pdf är inte ett alternativ, har en del grejer med så pass mycket layout och grafik att det blir opraktiskt (rollspelare), men det finns gott om program som klarar både pdf och epub, så att konvertera mobi till epub är ett alternativ. men då krävs en app som gör det, och mer jobb. det är ett alternativ, men ett sämre sådant, och jag har svårt att acceptera att ingen gjort en app som hanterar alla tre format. det är liksom inte så en marknadsekonomi fungerar. om det inte är någon dryg licensgrej, men epub är ett öppet format, och mobipocket är väl också hyfsat öppet. i och med att det finns appar som stöder mobi och pdf, och epub och pdf, så måste det väl fan finnas appar som stöder alla tre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

http://www.elib.se/library/get_install.asp?lib=4

funkar inte denna till android?


   
SvaraCitera