Aviseringar
Rensa alla

eeh Danmark


Ämnesstartare

Om man ska åka över till Danmark via Öresundbron, måste man inte ha pass med sig eftersom man åker över till ett annat land?

Eller är det bara jag som är dum och tänker på sånt i onödan?[tard]


   
Citera

nej de behöver man inte[crazy]


   
SvaraCitera

Om jag har rätt för mig så är det så att om du är medborgare i ett land i norden kan du åka var som helst i norden utan pass.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej eftersom vi är medlem i en passunion tillsammans med nästan hela EU.


   
SvaraCitera
Exner

Nej, man måste inte ha pass - där i mot måste man på uppmaning "kunna bevisa att man är EU-, repsektive nordiska medborgare", vilket i praktiken innebär att man ska visa upp sitt pass.

[mad]


   
SvaraCitera

Daybreak:

Om man ska åka över till Danmark via Öresundbron, måste man inte ha pass med sig eftersom man åker över till ett annat land?

Inget pass behövs om du ska igenom EU-länder. Kommer du t.ex. från russland och ska in i danmark så behövs det pass.


   
SvaraCitera

när ni endå är inne på danmark. Har dom samma eluttag där som i SVerige? eller måste man köpa en sån adapter eller vad det heter [tard]


   
SvaraCitera

HAR DOM SAMMA EL UTTAG I DANMARK SOM SVERIGE ELLER MÅSTE MAN KÖPA EN ADAPTER?


   
SvaraCitera

Lokaegott:

HAR DOM SAMMA EL UTTAG I DANMARK SOM SVERIGE ELLER MÅSTE MAN KÖPA EN ADAPTER?

Hahaha, Jaa dom har samma. Du behöver inte oroadig. Skulle fan inte tro att dom hade några andra elutag där... Jössess....


   
SvaraCitera

Lokaegott:

HAR DOM SAMMA EL UTTAG I DANMARK SOM SVERIGE ELLER MÅSTE MAN KÖPA EN ADAPTER?

Hahaha, Jaa dom har samma. Du behöver inte oroadig. Skulle fan inte tro att dom hade några andra elutag där... Jössess....


   
SvaraCitera

juörgen:

Hahaha, Jaa dom har samma. Du behöver inte oroadig. Skulle fan inte tro att dom hade några andra elutag där... Jössess....

thanks[bigsmile][love]


   
SvaraCitera

Lokaegott:

thanks[bigsmile][love]

[smile][love]


   
SvaraCitera

Lokaegott:

HAR DOM SAMMA EL UTTAG I DANMARK SOM SVERIGE ELLER MÅSTE MAN KÖPA EN ADAPTER?

Ja, alla länder i Europa har det


   
SvaraCitera

juörgen:

oroadig

[confused]


   
SvaraCitera

Danmark är bra [smile]


   
SvaraCitera