Aviseringar
Rensa alla

effektivarbete inom disk?


TUNONE
Ämnesstartare

Har nyligen börjat jobba inom restaurang. Står i disken, plockar in från borden och köket samt plockar ut den diskade disken. Problemet är att jag främst känner mig ivägen då jag jobbar rätt långsamt fortfarande. Hur blir jag kvickare? Hur jobbade ni inom restaurang. Eller kommer det med tiden? 


   
Citera

TUNONE:
Har nyligen börjat jobba inom restaurang. Står i disken, plockar in från borden och köket samt plockar ut den diskade disken. Problemet är att jag främst känner mig ivägen då jag jobbar rätt långsamt fortfarande. Hur blir jag kvickare? Hur jobbade ni inom restaurang. Eller kommer det med tiden? 

man lär sig sina egna knep med tiden, därav blir du mer effektiv med tiden


   
SvaraCitera

Jag har endast jobbat inom restaurang inne i köket/"kock", inte serveringen. Men som ovan skrev, du kommer med tiden finna mer effektivare sätt och bli bekvämare med hur du arbetar och därigenom bli "kvickare":)


   
SvaraCitera

Du lär dig tricks om hur du ska diska snabbare , de kommer med tiden 


   
SvaraCitera
alien

lurifax69: Du lär dig tricks om hur du ska diska snabbare , de kommer med tiden

Hon diskar väl inte för hand utan hon har väl en diskmaskin. Hastigheten på diskmaskinen är väl svårt att påverka.


   
SvaraCitera
Lounge

alien: Hon diskar väl inte för hand utan hon har väl en diskmaskin. Hastigheten på diskmaskinen är väl svårt att påverka.

ja men det krävs en del förarbete som man kan jobba upp Tumme upp


   
SvaraCitera
alien

Lounge: ja men det krävs en del förarbete som man kan jobba upp Tumme upp

Sant  Glad


   
SvaraCitera

det kommer med tiden osv

brukar försöka ha två backar (en för glas och en för tallrikar) framme hela tiden så att jag lätt kan ställa ner i båda samtidigt. ser också till att maskinen alltid är igång och att det hela tiden finns en full back redo att köras in

bestick lägger jag ner i en hink (med lite diskmedel och vatten i), och när den är full ställer jag in den i diskmaskinen. det går snabbare än om man diskar ett par gafflar i taget


   
SvaraCitera