Aviseringar
Rensa alla

Efter 2½ år tog det slut, vad händer nu?


Johannez:

låt oss kalla henne Nina

Haha läste Ninja [bigsmile]

Johannez:

det som tidigare varit har inte betytt något.

Det gör det nog, men alla sörjer olika och man delar ju inte med sig av en massa negativa känslor på facebook direkt.

Johannez:

Jag själv är en person som behöver folk runt mig och detta kan jag inte ha nu längre

Kan du inte umgås med några kompisar.

Johannez:

Kommer man att klara av att ha sitt ex som en bästa kompis?

Ja det kan fungera, men förmodligen behöver ni tid för att verkligen komma över varandra.

Man mår dåligt efter uppbrott, du kommer säkert över det med tiden. Som du säger; det är din första kärlek. Sådant tar tufft på psyket.
Försök att träffa kompisar och lev som vanligt men låt dig även må dåligt någon gång ibland.


   
SvaraCitera

Låter fruktansvärt jobbigt. Jag har själv inte varit med om exakt samma sak men jag har varit med om relationer som pajat ordentligt [sad]

Själv skulle jag nog få problem att vara kompis med ett ex som jag fortfarande har känslor för. Det kan säkert vara svårt att lägga band på sig själv och att sätta gränser. Det kan överhuvudtaget vara svårt att vara kompis med någon som man mycket väl kan tänka sig att bli ihop med, vare sig man varit det innan eller inte.
Även om du fungerar jättebra som kompisar så kommer den där känslan (åtminstone under lång tid) att finnas där, den där då hon kanske säger något som gör dig jätteglad att du bara vill ta upp henne i famnen lr vad som helst och då tvingas du hålla det tillbaka hela tiden. [sad]
Tyvärr kan jag inte komma med något bra tips.
Men känner du att du kan umgås med henne utan att du får relationskänslorna så finns det såklart inget hinder, men annars blir det lite svårt. Kanske borde ni försöka reda ut det ännu en gång och börja om på nytt?

Lyckta till!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Johannez:

Så va har ni att säga? Va bör man göra? Kommer man att klara av att ha sitt ex som en bästa kompis? Har ni själva varit med om samma sak och hur lång tid tog det för er att "rehaba" situationen?

Min erfarenhet säger mig att det funkar att vara vänner, men man måste vara säker på att man har gått vidare, och att man inte har några känslor kvar för personen. Då menar jag varken positiva eller negativa känslor.


   
SvaraCitera

Johannez:

Va bör man göra? Kommer man att klara av att ha sitt ex som en bästa kompis? Har ni själva varit med om samma sak och hur lång tid tog det för er att "rehaba" situationen?

det finns egentligen inte allt för mycket att göra, försök aktivera dig på något sätt, gå ut med kompisar (sitt inte bara hemma). det blirofta jobbigt om man bara sitter och gör inget. och faktiskt (jag gillar inte när folk säger så till mig) tiden läker alla (de allra flesta) sår.

för mig tog det över 1 år, vet dock inte varför. och om du frågar mig, jag tror absolut man kan bli kompisar igen, men inte så tighta som man var förut innan man starteade en kärleksrelation.
lycka till med känslorna


   
SvaraCitera

Innan du tänker på vad man "bör göra" så tycker jag du ska tänka på vad som är bäst för dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oj, mycket på en gång! Tack alla!

6laxari1laxask:

Kanske borde ni försöka reda ut det ännu en gång och börja om på nytt?

Det känns inte aktuellt längre tyvärr, vi har gjort "vårt" så att säga. Det suger att erkänna det men så är det, tror dock att vi kommer att vara vänner senare när allt lugnat ner sig. Känslan är så iaf! Och det är som du säger, det kan inte finnas några känslor kvar.

mkilum:

försök aktivera dig på något sätt, gå ut med kompisar (sitt inte bara hemma). det blirofta jobbigt om man bara sitter och gör inget

Jotack, det har jag fått uppleva nu, men har aktiverat mig och har hela helgen bokad så det känns skönt, något kul att se framemot!

Återigen, tack! Det läker av att läsa så mycket gott från er alla!


   
SvaraCitera

Johannez:

Jotack, det har jag fått uppleva nu, men har aktiverat mig och har hela helgen bokad så det känns skönt, något kul att se framemot!

Återigen, tack! Det läker av att läsa så mycket gott från er alla!

Det låter kul 🙂 och klart att alla vill hjälpa till, ett sårat hjärta gör ont. Det tror jag de flesta vet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det kommer och går asså, helgen har varit bra! Nu är det däremot sämre igen. Dock bör man påpeka att de glada stunderna blir fler och fler ju längre tiden går 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bakslag... RIKTIGT JÄKLA HÅRT!

Idag berättade hon att hon är på G med en ny kille... vet inte va jag ska ta mig till... det har gått mindre än 1 månad...

Hjälp...


   
SvaraCitera