Aviseringar
Rensa alla

Efter 20 min slutar internet men msn funkar??


Ämnesstartare

När jag suttit vid datorn ett tag, oftast 20-30 min, så slutar internet plötsligt fungera. Det går inte att byta hemsida etc.. Det ser ut som den bara "tänker" men det händer inget även om man väntar flera min. (Jag har vid dessa tillfällen inte haft många program uppe) Msn funkar dock finfint.

Om man stänger av/startar om datorn, funkar allt jättebra igen.. tills efter 20-30 min då allt slutar funka igen.

Någon som vet vad det kan vara? Vad man kan göra åt det? lite jobbigt att starta om datorn hela tiden..


   
Citera
Ämnesstartare

Ska tillägga att medan internet funkar funkar det bra, inte långsamt eller nåt sånt!


   
SvaraCitera

sallly:

Någon som vet vad det kan vara?

Låter som om det kan vara ett problem med din DNS.

Läs den här tråden också. http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=209492


   
SvaraCitera

Åhå, så fungerade min dator för flera år sedan. Jag fick ett tips då om att man skulle skriva in en text i KÖR-rutan, för att processen ska skjutas upp. Men jag minns inte texten nej. [smile]

Vi löste det genom att formatera om datorn iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej, ska läsa den där tråden.
När jag trycker på prestandainformation i kontrollpanelen står det dessutom att internet explorer orsaker att datorn stängs av långsamt. Vad kan man göra åt det? Vill ju inte direkt avstå från internet 😛


   
SvaraCitera
elinc

sallly:

internet explorer

Är det just explorer som är fel så kan du väl bara använda tex firefox? Det är bättre dessutom


   
SvaraCitera

vad använder du för operativsystem? vilken version av msn använder du? ge oss mer kött på benen


   
SvaraCitera

sallly:

När jag trycker på prestandainformation i kontrollpanelen står det dessutom att internet explorer orsaker att datorn stängs av långsamt. Vad kan man göra åt det?

Prova byt webbläsare, exempelvis till Firefox. IE är skräp.


   
SvaraCitera

Blir så på min dator med ibland, och jag har både IE, firefox, Safari och Google Chrome på min dator, så oavsett webbläsare blir det så.


   
SvaraCitera

du har antagligen virus[confused]


   
SvaraCitera

ti-92:

du har antagligen virus[confused]

[confused]?


   
SvaraCitera

[blush]

aristoteles:

?


   
SvaraCitera

ti-92:

[blush]

Det känns osannolikt att ett virus skulle bete sig på sådant vis, men nämn gärna ett om du känner till något.


   
SvaraCitera

aristoteles:

Det känns osannolikt att ett virus skulle bete sig på sådant vis, men nämn gärna ett om du känner till något.

men det där med att han inte kan byta hemsida kanske betyder att sidan stannar up hellt men när jag tänker efter så menar han nog inte det. för mitt internet brukar inte heller funka ibland men msn och sen brukar hela sidan stanna up ibland.


   
SvaraCitera

ti-92:

men det där med att han inte kan byta hemsida kanske betyder att sidan stannar up hellt men när jag tänker efter så menar han nog inte det. för mitt internet brukar inte heller funka ibland men msn och sen brukar hela sidan stanna up ibland.

Och det är möjligen också DNS-relaterat, troligen inte ett virus.


   
SvaraCitera