Aviseringar
Rensa alla

Efter döden


Ämnesstartare

När någon dör så får man höra att personen är "på en bättre plats" Som jag längtar till den platsen!
Varför vill inte alla dö, om det faktiskt finns en Bättre plats,varför vill någon släpa sig runt här överhuvudtaget? Det är konstigt!

Har nyligen förlorat en nära anhörig och fått höra endel reklam om denna fantastiska plats där man inte lider och enbart känner frid.
Typ "Nya Zeeland är så himla coolt, bästa platsen jag vart på, såhimla skönt och avspänt, no problems. Men åk för Guds skull intedit!"Och hela tiden tröstar folk mej genom att fortsätta mala på om detta
underbara Nya Zeeland där * väntar i sin solstol."
De ger mej reslust, inte livslust. Det säger väl sig självt.

Vad är vitsen med att kämpa för sitt liv om det enda man flyr ifrån är
Paradiset?
Får man nån guldstjärna om man härdar ut extra länge?

/Ressugen räka


   
Citera

Ignorance is bliss


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Turbansvan:

endel reklam

Reklam!? [confused]

Turbansvan:

Vad är vitsen med att kämpa för sitt liv om det enda man flyr ifrån är
Paradiset?

Vi vet inte vad som väntar efter livet, ingen vet, några tror sig veta.. Man kan hoppas! Dumt att chansa..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fejlarn:

Ignorance is bliss

skriver du och talar om att du ignorerar mej? [tard]

S3ON:

Reklam!?

Ja men det låter ju som det.

Om det är nåt jag längtar efter så är det ju en bättre plats där man inte hade problem och så, och att åka till Nya Zeeland låter ju som den ultimata lösningen.

Man ska nog inte trösta någon med självmordstankar genom att prata om Paradiset. Försökte hänga mej för tre veckor sedan, tror jag det va, men det gick ju inte så bra.

När jag satt och höll i den döda pesonen såg det ju så lugnt och fridfullt ut att vara död, då blev jag sugen själv. Och sen har jag inte kunnat sluta tänka på det, så jag längtar efter det hela tiden. Men det kanske går över vad vet jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Turbansvan:

Men det kanske går över vad vet jag.

Det går nog över! Lägg dig och glo på någon mysig film! [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Lägg dig och glo på någon mysig film!

Ska göra det [cute]


   
SvaraCitera

Turbansvan:

skriver du och talar om att du ignorerar mej? [tard]

Att blint tro på att man kommer till något slags paradis om man uppfört sig bra hjälper säkert många. Det var det jag menade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fejlarn:

Att blint tro på att man kommer till något slags paradis om man uppfört sig bra hjälper säkert många. Det var det jag menade.

Oki, fast det verkar inte spela någon roll om personen uppfört sig lr inte, i begravningsannonsen står endå att läsa att den vilar i frid och prästen maler på om att vederbörande är på en bättre plats. Det kanske bara är tomma ord, men man vill tro på dem när man känner sig miserabel. Och prästen lät så övertygande. Om prästen själv tror att det finns en bättre plats fattar jag inte varför hon vill vara kvar på en sämre.


   
SvaraCitera

Random dude sa att man ska se livet mer som en hobby. I liek! Det gör döden mindre seriös. Hur som helst måste folk tänka att det blir bättre efter döden för annars går de runt och har ångest för det hela tiden. Jag gillar inte döden, men jag är livrädd för evigheten också. Måste ju liksom ta slut någonstans [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror inte din kompis är på en bättre plats.
Därför tycker jag inte du ska försöka åka dit.

aekitsune:

Random dude sa att man ska se livet mer som en hobby. I liek! Det gör döden mindre seriös.

Vad är det med dagens ungdomar. Ingen seriositet någonstans.
Om det är något man ska ta seriöst är det liv och död!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När man dör slutar man existera som kännande varelse. Det finns inget paradis efter döden (däremot innan kanske!).

Källa: Sanningen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är ju minst lika stor chans att du kommer till evigt lidande efter döden?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

köttfärssås:

chans

* risk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är rädd för att dö
vill aldrig dö


   
SvaraCitera

Turbansvan:

Vad är vitsen med att kämpa för sitt liv om det enda man flyr ifrån är
Paradiset?
Får man nån guldstjärna om man härdar ut extra länge?

Jag har gjort en hel del research på nätet och är nu ungefär 99,97% säker på att det finns liv efter döden. Jag hade alltid undrat som du vad som händer när man dör (vem gör inte det), så jag bestämde mig för att kolla upp så jag gjorde en google-sökning på near death experience och hittade massor av folk som berättar när de var nära döden och blev räddade av sjukvårdspersonalen. Annars blir det svårt att berätta...Ett exempel var en kvinna som kunde se kirurgerna som opererade hon fast all hjärnfunktion var utslagen (bevis för att medvetandet existerar utanför kroppen) btw.

Men för att svara på din andra fråga så har jag en teori typ att man har "uppgifter" i varje liv som man ska klara, typ ha cancer eller något, och innan man gjort det är det inte meningen att man dör. En sak till är jag också säker på, livet är INTE meningslöst.[cool]


   
SvaraCitera