Aviseringar
Rensa alla

EFTER Gymnasiet, hjälpppp


Ämnesstartare

Nu vet jag detta förmodligen inte är vad du vill höra, men om du verkligen har ett brinnande intresse för skådesperi, och vill satsa helhjärtat på att kunna försörja dig som skådespelerska. Så måste du någon gång i din karriär gå på audition, nästan alla jobb som tilldelas inom nöjesindustrin i Sverige, sker via audtion, dvs om du inte redan är etablerad på marknaden, vilket jag inte tror du är, för då hade du inte haft detta problem.

So let's face it, if you want to break into acting you have toaudition. För varenda seriös teaterhögskola eller liknande i Sverige, kräver att du kommer dit och visar upp du går för, så dem kan få en bild av dig och dina förväntningar på utbildningen samt dina förkunskaper, och engagemang. För jag menar alla kan skriva ihop en bra ansökan, men sen när det verkligen gäller, dvs. step up to the test så är det inte alla som klarar det, och jag menar om du inte kan gå på audition inför en jury, hur ska du då kunna stå på en scen inför 600 människor?[rolleyes]

[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sucher:

jag menar om du inte kan gå på audition inför en jury, hur ska du då kunna stå på en scen inför 600 människor?

Jag har deltagit i några audition för gymnasie skolor men kom aldrig in[shake] , de gällde både dans, teater, och sång. Jag va bra på teater auditionen så nu efter gymnasiet vill jag verkligen komma in på en högre utbildning inom film.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej, nä det är inte alltid man har turen med sig, då det oftast är många som söker. Men som jag fattade, så ville du komma in på något som hade med teater och skådespeleri att göra, och inte film. Så vad är det i film du vill jobba med? Jag menar det finns hur många yrkestitlar som helst: producent, kameraman, regissör, rekvisitansvarig, you name it.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amanda90:

Jag har deltagit i några audition för gymnasie skolor men kom aldrig in[shake]

Du kanske är rutten?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amanda90:

Men det är jätte svårt att komma in, finns det inga andra platser där man behöver inte bara göra hårda audition???

Du lär ändå få göra en audition senare i livet om du verkligen vill bli skådespelerska. Det är en bra erfarenhet. Vad kan du förlora på att försöka?:) Jag gjorde en audition till en dansgymnasium. Jag trodde aldrig att jag skulle komma in, men det gjorde jag!:)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sök folkhögskolor istället. Så behöver du ju bland annat inte hålla dej till malmö eftersom det flesta är internat [smile] de brukar ju inte ha så höga krav som högskolor..


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera