Aviseringar
Rensa alla

Efter hur länge verkar p-staven?


Ämnesstartare

Har precis satt i en p-stav (implanon 68 mg), och det var verkligen dålig information. Jag satte in den på gyn.mottagningen, det var en ganska ny läkare som satte in den. Jag fick ingen information alls, utan fick bara lappen med mig som låg i förpackningen. Trodde att allt skulle stå där, men de gjorde det inte. Efter hur många dagar kan man ha oskyddat sex efter insättningen? Och är det många som råkat ut för samma sak som mig, alltså dålig info om p-staven?


   
Citera

Ring och fråga um eller din vårdcentral.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Thundercracker:

Ring och fråga um eller din vårdcentral.

Jaa men jag skrev ju där uppe att jag fick dålig information, därför undrar jag om det är någon här som vet. Um kan jag ringa imorgon, men jag skulle vara tacksam om någon visste nu.....


   
SvaraCitera

dah [ops] haha 😉[love]


   
SvaraCitera

jesssicat:

visste nu

Jag googlade runt lite, hittade inget vettigt. Borde föreslå att det ska skrivas med i det som kommer med staven.

Bästa är att få det från en läkare/utbildad sköterska, för jag skulle inte våga lita på andra källor än det när det gäller barn. [smile]


   
SvaraCitera

Det ska funka direkt i princip, staven i sig är ju inte någon slags process utan den bara finns där som funktion


   
SvaraCitera

Vi har kollat runt också så vi skriver här för att få reda på om det är någon som har tagit del av den informationen som läkaren utelämnade den här gången.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

for ever


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JrL414_3:

Det ska funka direkt i princip, staven i sig är ju inte någon slags process utan den bara finns där som funktion

Eftersom det tar en vecka för p-piller att verka så måste det ju finnas ett antal dagar för p-staven att verka. Är det verkligen ingen som har eller har haft p-stav som kan svara på detta?


   
SvaraCitera

jesssicat:

Eftersom det tar en vecka för p-piller att verka så måste det ju finnas ett antal dagar för p-staven att verka. Är det verkligen ingen som har eller har haft p-stav som kan svara på detta?

Jo min förra flickvän hade, och vi kunde köra wam bam 2 dagar efter iaf


   
SvaraCitera

Thundercracker:

Jag googlade runt lite, hittade inget vettigt. Borde föreslå att det ska skrivas med i det som kommer med staven.

Bästa är att få det från en läkare/utbildad sköterska, för jag skulle inte våga lita på andra källor än det när det gäller barn. [smile]

jäääävlar vilken toffel, hon kunde inte googla själv tycker du?

Fast on the other hand, varför inte fråga hon inte när hon precis fick skiten? Honba:
"näää jag går hellre hem och frågar på ungdomar.se dom LÄR ju ha mer koll [rolleyes]"

Alla är SÅ begåvade [y]


   
SvaraCitera

Snooop:

du?

Jag hade inget bättre för mig och sånt kan vara bra och veta eftersom jag själv har flickvän. Så det kanske blir aktuellt, alltid bra att ha lite koll på saker. [smile]


   
SvaraCitera
Tuvan

Till mig sa hon att det skulle ta några dagar ungefär. Om jag ville vara helsäker skulle jag vänta (MAX) en vecka tills den skyddade fullt ut. Vad jag minns, har tom för mig att det är mindre än det, men säg en vecka!

Dåligt att du inte fått information [confused] Om du har några frågor kan du fråga mig ;D har läst på supermkt om staven innan jag skaffade det och det är mer än 1½ år nu. Jag hopps den kommer fungerar bra för dig[y]


   
SvaraCitera

Till mig sa de att jag skulle komplettera med annat skydd en vecka.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera